Az intézmény erről szerdán adott tájékoztatást a saját közösségi oldalán.
A múlt héten csaknem 24 ezer embernél diagnosztizáltak influenzaszerű megbetegedést a figyelőszolgálatban résztvevő orvosok jelentései szerint - közölte a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NKK) heti jelentésében csütörtökön.
Azt írták: az év harmadik hetében 185 400-an fordultak orvoshoz akut légúti fertőzés tüneteivel, közülük 23 800 embernél influenzaszerű megbetegedést diagnosztizáltak. Utóbbiak közül a betegek 35 százaléka gyerek, 31,1 százaléka 15-34 éves felnőtt volt. A 35-59 évesek korcsoportjába tartozott a betegek 23,1 százaléka, 10,8 százalékuk pedig a 60 éven felüliek közül került ki.
Január 16. és 22. között tíz közigazgatási területen nőtt, hatban csökkent és négy területen nem változott az influenzás tünetekkel orvoshoz fordulók gyakorisága az előző héthez viszonyítva. A legtöbb beteg Győr-Moson-Sopron és Békés vármegyében volt, a legkevesebb pedig Vas és Bács-Kiskun vármegyében. A múlt héten 208 betegtől érkezett légúti minta az NNK laboratóriumába. Az orvosok által beküldött 134 minta közül harminc betegnél az influenza valamelyik típusát, tizenhárom betegnél a koronavírust és szintén tizenháromnál a légúti óriássejtes vírust (RSV) mutatták ki.
Hozzátették: influenzaszerű megbetegedések halmozódásáról egy jelentés érkezett, egy Komárom-Esztergom vármegyei óvodából, ahol a három minta mindegyikében az RSV-t igazolták. Közölték azt is: a múlt héten 211-en kerültek kórházba súlyos, akut légúti fertőzés miatt, közülük 38 beteg részesült intenzív ellátásban. A kórházi ápolást igénylő 211 beteg 43,6 százaléka kétéves vagy annál fiatalabb, 32,2 százaléka 60 éves vagy annál idősebb volt.
A kórházba felvettek közül 39 betegnél az RSV, 38 betegnél a SARS-CoV-2 és tíz betegnél az influenza A vírus kóroki szerepét igazolták. Az RSV-pozitív betegek 74,4 százaléka kétéves vagy annál fiatalabb, a koronavírus-fertőzöttek 84,2 százaléka 60 éves vagy annál idősebb volt. Az influenzás betegek 60 százaléka a 0-5 évesek korcsoportjába tartozott - olvasható a közleményben.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Pénzcentrum Jakab Ferencet, a PTE doktorát kérdeztre arról, meddig tarthatnak még ezek a betegségek az idén. Ezt az interjút itt olvashatod el újra:
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








