Új bírósági eljárás indult a Novo Nordisk és az Eli Lilly ellen, miután több beteg látásvesztést tapasztalt a cégek fogyókúrás gyógyszereinek szedése után.
Visszaesett a daganatos betegek ellátása Magyarországon: sok esetben már későn ismerték fel a bajt
A járvány kitörése óta összesen 10-20 százalékkal kevesebb daganatos beteget találtak, mint korábban. A Népszava információi szerint főként az idősek körében ismertek fel kevesebb megbetegedést.
Mintegy 10-20 százalékkal esett vissza a daganatos betegek ellátása a koronavírus kitörésekor hazánkban, amit azóta se sikerült visszaállítani a világjárvány előtti időszakra a Népegészségügy című szaklap friss tanulmánya szerint. Így például közel 40 százalékkal kevesebb beteget operáltak meg tüdőrákkal, 12 százalékkal kevesebbet emlőrákkal, illetve 20,5 százalékkal kevesebbet vastag- és végbéldaganatos betegséggel. A műtétek száma mellett pedig, ha kisebb mértékben is, csökkent a sugár- és a kemoterápiás kezelések száma is.
A tüdődaganat-műtétek esetében a visszaesés mértéként magyarázhatja, hogy ebben az esetben különösen nehezített volt a gyanú kivizsgálása, illetve az is, hogy a daganat ellátásának kapacitása szűkült, mivel a pulmonológiai osztályok tevékenységét a COVID-19 betegek ellátása dominálta.
A műtétszám ilyen mértékű visszaesése leginkább azzal magyarázható, hogy a kezelt betegek általában a betegség egy későbbi stádiumában voltak és nem volt már lehetőségük a műtétre, vagy valamiért akadályozott volt annak az elvégzése. De az emlőrák esetében például nem csak a szűrések száma csökkent, hanem a kivizsgálás ideje is megnőtt, miután a kivizsgálásban résztvevő orvosok egy része más, a coviddal összefüggő ellátásra volt beosztva. Emellett pedig vélhetően a betegek is ritkábban fordultak orvoshoz a pandémia alatt, amivel csökkent az esélyük a még korai daganatos elváltozások felismerésére.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








