A közösségi médiában mindenki utazik és mindenki boldognak tűnik – de vajon tényleg így van?
Megjelent a majomhimlő fertőzésre vonatkozó magyar eljárásrend: aki elkapta a betegséget, annak a kiütések elmúltáig karanténban kell maradnia. A szoros kontakjtainak nem kell elkülöníteniük magukat, de 21 napig nekik is figyelniük kell a tüneteket. Az orvosoknak 24 órán belül jelenteni kell a majomhimlő-gyanús eseteket.
Kedden jelentették be, hogy Magyarországon is felbukkant a majomhimlő, az NNK pedig már körbe is küldte az egészségügyi szolgáltatók részére a betegséggel kapcsolatos tudnivalókat, eljárásrendet, járványügyi teendőket - írja a hvg.hu.
A dokumentum felsorolja a jellegzetes tüneteket, tanácsokat is ad az orvosoknak, mi a teendő, ha praxisukban majomhimlő gyanúja merül fel. A betegségre akkor kell gyanakodnia az orvosnak, ha a páciens kiütései más okkal nem magyarázhatók, valamint egyéb tünet is jelentkezik, például 38,5 fok feletti láz, fejfájás, hátfájdalom, fáradtság, a nyirokcsomó gyulladása. Nem meglepő módon az is a betegség gyanúját erősíti, ha az illető 3 héten belül kapcsolatba került majomhimlős beteggel, vagy járt fertőzött országban. Az orvosnak 24 órán belül kell jelentenie a majomhimlő-gyanút, és a betegséget minden esetben laborvizsgálattal kell igazolni.
A betegnek a kiütések teljes gyógyulásáig el kell különítenie magát, kerülnie kell az immunkompromittált személyekkel, továbbá a háziállatokkal való kapcsolatot, és a szexuális kapcsolat is tilos. Szoros kontaktjainak nem kell karanténba vonulni, de a tünetek megjelenésekor értesíteinük kell az orvosukat, emellett 21 napig tartózkodniuk kell a szextől, a szoros fizikai érintkezéstől, illetve a házikedvencekkel való kapcsolattól. Kerülniük kell a gyermekeket, várandós nőket, immunkompromittált személyeket is.
A Nemzeti Népegészségügyi Központ az anyagban hangsúlyozza, hogy a vírus terjedésének kockázata a nem szoros kontaktusban álló személyek, azaz az átlag lakosság között alacsony, a betegség tünetei általában enyhék, a legtöbb ember néhány héten belül speciális kezelés nélkül is meggyógyul.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








