Az építőiparban 2025-ben a csökkenő megrendelések mellett a munkaerő megtartása jelentette a legnagyobb kihívást.
Ötszörösére is nőhet a különbség az orvosok és az ápolók bére között - ezt mondják a Független Egészségügyi Szakszervezetnél. Szerintük a béremelések ellenére sem keresnek annyit a szakdolgozók, mint amennyit az Emberi Erőforrások Minisztériuma állít.
A tárca ugyanis bruttó 500-700 ezer forintos átlagkeresetről ír, a szakszervezet szerint egy ápolónak ilyen alapfizetése nincs. Ráadásul szerintük több kórház úgy gazdálkodja ki a fizetésemelést, hogy közben csökkentik a szakdolgozók bérpótlékait - hangzott el az RTL Hiradóban. Soós Adrianna a Független Egészségügyi Szakszervezet elnöke arrról is beszélt, hogy így akár kevesebb is lehet a bér a béremelés után. Az is előfordulhat, hogy egy orvos ötszörösét keresi a vele együtt dolgozó ápoló alapbérének.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








