Az intézmény erről szerdán adott tájékoztatást a saját közösségi oldalán.
Egyre esélytelenebbnek látszik, hogy a Nagypéntekig hátralévő 16 nap alatt valamennyi 60 év feletti regisztrált megkaphassa a vakcinát, az meg végképp, hogy eleget tegyenek a miniszterelnök ígéretének és 2,4 millióan legyenek addig legalább egyszer beoltva. Erőltetett menetben talán befutható a Nemzeti Népegészségügyi Központ március elején tett 2 millió fős ígérete, de ez nem jelenti azt, hogy alig több mint két hét alatt meg fogja oldani a központi oltásszervező csoport az eddig kimaradt 850 ezer idős ember beoltását. Elég, ha megnézzük: nagyjából ugyanennyit sikerült beadni a korosztály tagjainak az oltás kezdete óta eddig eltelt 40 nap alatt.
Az operatív törzs tegnapi online tájékoztatóján György István miniszterelnökségi államtitkár összegezte, hogy eddig 1 millió 397 342 ember kapta meg a védőoltást Magyarországon, ebből nagyjából 850 ezren tartoznak a 60 fölötti korcsoportba. Az országos oltási munkacsoport vezetője úgy fogalmazott, az 1,7 millió regisztrált idős nagyjából fele kapta meg eddig a vakcinát.
Az azonban tegnap sem derült ki, hogy mi történik azzal a majdnem 900 ezer idős emberrel, aki valami miatt nem tudott, vagy kellő tájékoztatás nélkül nem akart bejelentkezni az oltásra várakozók közé, hiszen összesen majd 2,6 millió 60. életévét betöltött ember él az országban - írja a Népszava. Ha figyelembe vesszük, hogy 65 éven túl már a nők 79 százaléka, a férfiaknak pedig 74,1 százaléka küzd valamilyen krónikus betegséggel, okkal lehet feltételezni a lap szerint, hogy
A szerdai tájékoztatón elhangzott, hogy tegnap újabb 100 ezer kínai vakcina érkezett az országba, amit a tervek szerint az idősek oltására akarnak felhasználni, ahogy a kedden érkezett 120 ezer Pfizer oltóanyagot és a múlt héten leszállított 48 ezer AstraZenecát is nagyobbrészt ennek a korosztálynak szánják. A tegnapi hivatalos oltóanyag tájékoztatást alapul véve eddig 1,12 millió Pfizer, 80 ezer Moderna, 405 ezer AstraZeneca, 425 ezer orosz Szputnyik és 1,1 millió kínai Sinopharm vakcinát kaptunk.
Összesen tehát eddig kicsit több mint 3,1 millió adag oltóanyag érkezett. Csakhogy összesen mintegy 730 ezer kínai és orosz vakcina bevizsgálása még tart, vagy csak a napokban ért véget. Így a beérkezett vakcinák közül eddig körülbelül mintegy 2,4 milliót kezdhettek el beadni. Ehhez képest eddig összesen 1,8 millió adag vakcina fogyott csak el. A háziorvosokat májusig gyakorlatilag pihenőnap nélküli munkára kényszerítette a kormány, miközben országszerte arra panaszkodnak, nem kapnak elég vakcinát.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








