A társadalombiztosítási kifizetőhelyek számára válik elérhetővé egy új elektronikus felület.
Magyarországon átgondolt oltási terv szerint halad a vakcináció, hiszen rendelkezésre kell állnia a második dózis oltóanyagnak is a már beoltottaknak - mondta az országos tisztifőorvos vasárnap a közmédiának nyilatkozva.
Müller Cecília közlése szerint az oltásra jelentkező egészségügyi dolgozók 80 százaléka már megkapta a védőoltást, és közülük nyolcezren már a második dózist is. "Ez óriási dolog" - fogalmazott, rámutatva, hogy az egészségügyiek ezzel nem csak magukat, de környezetüket is megóvják a fertőzéstől. Hozzátette: számos szociális intézményben is elkezdődött az oltások beadása, az oltások előrehaladásának kizárólag azok mennyisége szab határt.
Müller Cecília utalt arra, hogy az új vakcinabeszerzésekkel már a 60 év felettiek, illetve a 89 évnél idősebb állampolgárok oltása kezdődhet meg; őket elsősorban otthonaikban a háziorvos vagy egy oltócsoport fogja felkeresni. A szakember arra kérte az idősebb korosztályhoz tartozókat, hogy jelezzék oltási igényüket, és arra kérte a családtagokat, segítsék őket a regisztrációban, a postai levél visszaküldésében.
Az országos tisztifőorvos nagy előrelépésnek nevezte, hogy a magyar szakembereknek is sikerült a vírus angliai mutációját itthon sejttenyészeteken szaporítani, így vizsgálni tudják annak genetikai állományát. Ez a magyar oltóanyagfejlesztésben fog nagy szerepet kapni - emelte ki -, hiszen az lenne a cél, hogy olyan vakcinát fejlesszenek ki a magyar szakemberek, amely a Magyarországon "keringő" vírusvariánsok ellen is véd.
Az orosz oltóanyaggal kapcsolatban Müller Cecília elmondta, a Szputnyik V vakcinából hatezer adagot a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) laboratóriumában vizsgálnak. Közölte: az orosz fél túljutott az oltóanyag harmadik klinikai fázisán, amelyről megjelent egy úgynevezett köztes publikáció is, és megfelelő dokumentáció áll erről rendelkezésre. Ez alapján adta ki a magyar gyógyszerhatóság az előzetes vészhelyzeti engedélyt, amely hat hónapra szól. A Szputnyik V oltóanyagot így már alkalmazási célra lehet bocsátani, ugyanakkor az NNK minden gyártási tételt egyenként bevizsgál.
Ismertetése szerint az orosz oltóanyagok adenovírus vektorvakcinák, vagyis ártalmatlanított, szaporodásra nem képes vírust használnak arra, hogy a tüskefehérje termelődéséért felelős "üzenetet" eljuttassa a szervezetbe, kiváltva így az immunválaszt. Ezt az oltóanyagot is két dózisban kell beadni 21 nap különbséggel. A szakember elmondta, ezekről az adenovírusokról kell bebizonyítani, hogy valóban szaporodásra képtelenek, ugyanakkor az információt eljuttatják a sejthez. Ha ezek a vizsgálatok megnyugtatóan zárulnak, akkor felhasználható az oltóanyag - emelte ki.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Müller Cecília beszélt a gyerekeket érintő, a koronavírus-fertőzés után napokkal jelentkező úgynevezett sokszervi gyulladásról is. Mint mondta, ez egy ismert szövődmény, de mivel ritkán alakul ki, egy ismertető anyagot bocsátottak a gyermekeket ellátó kórházak részére. Ha a koronavírus-fertőzésen átesett gyereknél újra magas láz, gyulladásos tünet tapasztalható, akkor a kezelőorvosnak gondolnia kell ennek a sokszervi gyulladásnak a lehetőségére is. Magyarországon a klinikák és a Heim Pál gyermekkórház kezeli az ilyen szövődményekben szenvedő gyereket, ezeken a helyeken a gyógyításhoz minden feltétel adott, és a gyerekek felgyógyulnak ebből a szövődményből - fűzte hozzá.
Müller Cecília elmondta, az elmúlt napokban csökkent az újonnan regisztrált koronavírus-fertőzöttek száma, és az elhunytak számában is csökkenés látszik. A gyógyultak száma mára két és félszerese az aktív fertőzöttekének, és szintén csökken a koronavírus-fertőzés miatt kórházi ápolásra szoruló betegek száma. Jelenleg 3793 ilyen beteget kezelnek kórházban, közülük 254-en vannak lélegeztetőgépen.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








