Az intézmény erről szerdán adott tájékoztatást a saját közösségi oldalán.
Az otthoni munkavégzés hétköznapivá válása meglódította a nyaralópiacot, és még a kevésbé komfortos ingatlanok is jól pörögtek az év első nyolc hónapjában, hiszen ezek ára sokak számára elérhető tartományban mozgott. Az Otthon Centrum felmérése szerint a fővárosi agglomerációban 6-12 milliós ársáv volt a jellemző, míg a Balatonon a legtöbb nyaraló 16-18 millióért kelt el.
A COVID-járvány következtében tavasszal bevezetett távolságtartási szabályok felértékelték a saját, kis kerttel vagy terasszal rendelkező házakat. Sokan döntöttek úgy, hogy a nagyobb városokból kiköltöznek egy nyaralóba, hiszen a termelőüzemeket, a szolgáltatóipari szektort és a közellátást garantáló állami vállalatokat leszámítva szinte valamennyi iparág home office üzemmódra kapcsolt.
Pénzre van szükséged? Használd a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát!
A nyaralók ára jóval kedvezőbb, mint a lakóingatlanoké, igaz, komfort és elhelyezkedés szempontjából sok esetben kompromisszumot kell kötni, összegezte az Otthon Centrum nyaralópiaci tanulmányának legfőbb tételeit Soóki-Tóth Gábor. Az elemzési vezető elmondta, a Budapest környéki agglomerációs településeken a fővárosi lakásárak töredékéért, már 6 millió forintért is elérhetők nyaralók. Ezért az összegért már egy kis kertes faházat is lehet kapni. Az akár tartós lakhatásra is alkalmas téliesített nyaralók a 6-12 millió forintos ársávban mozogtak idén. Ebben a piaci szegmensben a legdrágább nyaralók ára 20 és 30 millió forint között mozgott, vagyis ez már az azonos méretű családi házakéval vetekedett.
A Balaton déli partján található nyaralók adták az Otthon Centrum közvetítésével értékesített ingatlanok bő 10 százalékát. Siófok a kategória nagy kedvence, ámbátor a kifejezetten nyaraló besorolású ingatlanok nagyon változatos képet mutattak: a legolcsóbb, 18 milliós egyszobás panel apartmantól egészen a 40 milliós tégla építésű önálló házig szinte minden kategória képviselve volt, árnyalta az adatokat Soóki-Tóth Gábor. Az elemzési vezető szerint ezek a nyaralók kevés kivétellel 1980 előtt épültek, közepes vagy jó állapotúak és bár télen-nyáron használhatóak, a fűtés nem a családi házaknál megszokott, hanem elektromos fűtőpanel vagy valamilyen egyéb megoldás.
A déli part az olcsóbb kategória iránt érdeklődők paradicsoma, Siófoktól távolabb sok nyaralót vettek 20 millió forintnál olcsóbban, sőt 10 millió alatt is volt értékesítés, de a legtöbb ingatlan 16-18 millióért kelt el. Ezért az összegért 1-3 szobás, kis telken álló, jellemzően 1980 előtt épült házak cseréltek gazdát.
A Balaton északi partján Füreden és Almádiban volt jelentősebb számú nyaraló besorolású apartmanértékesítés, itt az átlagár 20 millió környékén maradt (500-700 ezer Ft/m²). A Balaton-felvidék festői falvaiban a legolcsóbb ingatlanokért 5 milliót kellett fizetni, a legdrágábbak pedig 50 milliónál kezdődtek és volt majd’ 70 milliós értékesítés is. Az átlagár tekintetében Balatonederics a legolcsóbb (18 millió forint), majd Ábrahámhegy (22 millió forint), Badacsonytördemic (25 millió forint) a sorrend. A jellemzően kétszobás ingatlanok 8-12 millióért keltek el, míg az újabb, nagyobb házak, jó méretű telekkel a 30-50 milliós ársávban.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Szinte egységesen érvényes, hogy az olcsóbb árfekvésű ingatlanok esetében lehetett nagyobb árkedvezményt elérni, ebben a szegmensben az első ajánlathoz képest akár 25 százalékkal olcsóbban is hozzá lehetett jutni egy nyaralóhoz. A 30 millió feletti eladásoknál jóval kisebb volt a rés, itt általában 10 százalék alatt maradt az alku lehetősége. De Budapesttől távolodva már a drágább nyaralók esetében is komoly árengedményt tudtak elérni a vevők, különösen a sok szobás, nagy méretű ingatlanoknál fordult elő, hogy akár az eredetileg kínált ár feléért is gazdát cserélt az ingatlan.
A hegyvidéki ingatlanpiac is élénkült tavalyhoz képest: a Mátrában jellemzően 5-700 négyzetméteres kis telkeken, 2-4 szobás tégla, illetve faházak keltek el idén, az átlagár 14 millió forint volt. Ezen a vidéken a legnépszerűbb Galyatető és környéke. A Duna mentén és a hegyvidéki településeken a nyaralók átlagára 8 millió forint volt, a legdrágább ingatlanok sem érték el a 15 millió forintot, míg a déli országrészben, a Dunaújvárosi, Tolnai járásban vagy Zalaegerszeg, Nagykanizsa környékén értékesített nyaralóingatlanok átlagára 4,7 millió forint volt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








