A 2025-ös karácsonyi szezon egyik legerősebb mozgatórugója a közösségi média, különösen a TikTok.
A koronavírus-járvány még inkább súlyosbítja a gyerekek gondozásában tapasztalható válságot világszerte - figyelmeztetett az ENSZ Gyermekalapja (UNICEF) helyi idő szerint kedden közzétett tanulmányában.
Henrietta Fore, a szervezet igazgatója felhívta a figyelmet arra, hogy az oktatás járvány miatti akadozása számos esélyt elvesz a gyerekektől világszerte. Kiemelte, hogy a kora gyerekkorban elkezdett oktatás az az alap, amelyre a gyerekek fejlődése épül.
"A világjárvány éppen ezt az alapot sodorja veszélybe" - tette hozzá Fore. A UNICEF egy nem sokkal korábban közölt tanulmánya szerint világszerte legalább 40 millió gyerek esett ki a kora gyerekkori oktatásból a járvány miatti korlátozások következtében.
A kedden közzétett kutatásban a pandémia miatt meghozott korlátozások és a gyermeknevelés, valamint a kora gyermekkori oktatás kapcsolatát vizsgálták. Szerzői aláhúzták, hogy az iskolabezárások miatt sok családnak választania kellett a gyermekgondozás és a fizetett munka között, hozzátéve, hogy e dilemma a nőket jobban érintette, akik átlagosan háromszor annyi időt töltenek házimunkával, mint a férfiak.
A kutatás szerint a szegényebb országokban a korlátozások még nehezebbé tették a kisgyermekes családok életét, náluk ugyanis az iskolák más, létfontosságú szolgáltatásokat is biztosítanak, például az étkeztetést. A kutatás szerint 54 alacsony és közepes jövedelemmel rendelkező országban a 3 és 5 év közötti gyerekek mintegy 40 százaléka a családjában is ingerszegény környezetben nevelkedik értelmileg, érzelmileg és szociálisan is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








