A stagnáló tendenciát mutató Győr, Kaposvár, Kecskemét, Tatabánya, Veszprém és Zalaegerszeg mintáit 3 hete kimutatási határ alatti örökítőanyag koncentráció jellemzi.
A GfK kiskereskedelmi értékesítési számaiból jól látszik, hogy a március 9-e és április 5-e közötti időszakban (11-14. hét) hogyan változtak a fogyasztói igények a különböző szakaszokban: a pánikszerű felhalmozástól - amelynek következtében leginkább a hűtőből és fagyasztóból fogyott több a boltokban -, egészen az otthoni munkavégzésig és az otthon tanulásig, amely az IT hardverek és eszközök növekvő eladásához vezetett - közölték.
Az a tény, hogy ennyi időt a család közösen, egyhuzamban még soha nem töltött otthon, jelentősen növelte a TV-k, játékokkonzolok, PC-k és a notebookok eladási arányát, így támogatva az otthoni szórakozási igényeket. Az e-kereskedelem arányának növekedése (mivel sok üzlet zárva tart) nem képes ellensúlyozni az Európa öt legnagyobb piacán (NagyBritanniában, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban és Olaszországban) kialakult jelentős veszteségeket. Ezek a GfK legfontosabb megállapításai a globális műszaki elektronikai piacról.
A GfK a korlátozások idején is folyamatosan nyomon követte a műszaki elektronikai cikkek eladásának alakulását, és több meglepő változást is tapasztalt a vásárlási szokásokat illetően. Pavlin Lazarov, a GfK szakértője a globális piaci elemzés kapcsán elmondta: "Láttuk, hogy azon termékek eladása szárnyal leginkább, amelyek a munka, a tanulás, a fogyasztás és a szórakozás kapcsán segítik a mindennapi élet megszervezését. Ahogy az emberek a korlátozások okozta kezdeti sokkból tovább lépve alkalmazkodtak az állandó otthonléthez, megváltozott fogyasztási szokásaik sokat elárulnak arról, hogyan boldogulnak ebben az egyedi időszakban. A retailerek és a gyártók számára nagyon fontos megérteni, hogy a fogyasztók milyen vásárlásokat helyeznek előtérbe, és melyeket halasztanak el annak érdekében, hogy biztosítsák majd a keresletnek megfelelő választékot, amikor az új, "normális" lét valóra válik.
Nem mindennapi értékesítési csúcsok
Az otthonról történő munkavégzés jelentősen megemelte a monitorok (+120 %), a nyomtatók (+68 %), a notebookok (+62%) és a billentyűzetek (+61%) eladását az öt legnagyobb európai piacon. A legerősebb forgalomnövekedést, +297 százalékot, a webkamerák érték el. Az otthon történő étkezés miatt a fogyasztók élelmiszerfelhalmozása következtében a hűtőket és fagyasztókat keresték leginkább, hogy legyen helyük a rengeteg plusz élelmiszer tárolására. Március 9-e és április 5-e között Nagy-Britanniában az előző év azonos időszakával összehasonlítva 317 százalékkal nőtt a fagyasztók eladási aránya. Németországban ugyanez az arány 185 százalék volt, és még
Az otthoni szórakoztatás is kedvezett a műszaki cikkeknek. A korlátozások kezdetén egyes piacokon a média- stickek és boxok eladási aránya 50 százalékkal nőtt. Nagy-Britanniában március 9-e és április 5-e között 31 százalékkal nőtt a televíziók értékesítési aránya, mivel a fogyasztók olcsó tévéket vásároltak a már meglévők mellé, hogy megbirkózzanak a családtagok eltérő tévénézési igényeivel. A játékkonzolok is előnyt élveztek a vásárlások során: Nagy-Britanniában 259 százalékos, Németországban 139 százalékos, Franciaországban 132 százalékos, Spanyolországban 108 százalékos, Olaszországban pedig 65 százalékos forgalomnövekedést produkáltak a 11. és 14. hét között. A gaming notebookok is profitáltak a play-at-home (játssz otthon) trendből, és erőteljes, kétszámjegyű növekedést értek el ugyanezen időszak alatt, 33 százaléktól (Olaszország) 92 százalékig (Spanyolország). Németországban, Franciaországban és Spanyolországban a gaming notebookok a növekedési arány tekintetében túlszárnyalták a nem gaming notebookokat.
Óriási növekedés jellemzi az online eladásokat, ám ez a bolti forgalom kiesését nem kompenzálja
Európa öt legnagyobb piacán (Nagy-Britannia, Németország, Franciaország, Spanyolország, Olaszország) az online eladások közel 100 százalékkal nőttek a március 30-ával kezdődő héten. Ugyanakkor még ez a hatalmas ugrás sem volt képes kompenzálni a kiskereskedelmi üzletek veszteségeit, és a teljes piac így 14 százalékkal csökkent. A GfK elemzéséből jól látszik, hogy az online eladásoknak meg kellene négyszereződniük ahhoz, hogy ellensúlyozni tudják a boltbezárásokból adódó veszteségeket, ám a vásárlások messze elmaradnak ettől az aránytól. Olaszországban például az e-kereskedelemből származó nyereség csupán a hagyományos bolti forgalom veszteségeinek 30 százalékát tudta kompenzálni.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az "új normális" felé
Mindenkit foglalkoztat a tény, hogy vajon mikor és hogyan fogjuk tudni a korlátozásokat megszüntetni és visszatérni a normál életbe. Mindez feltehetően több időt fog igénybe venni, amint azt a kínai példa is mutatja: az offline üzletek eladásai még 10 héttel a kezdeti lezárások után is jelentősen elmaradnak attól, amit egykor normálisnak neveztünk. Norbert Herzog, a GfK globális piaci elemzője úgy véli, a fogyasztók és a piacok három fázison mennek keresztül a COVID-19 krízis alatt:
- mondta.
Komoly átalakítás érik a kórházakban: új rendszert eresztenének a betegekre, sokan nem fognak örülni
Egy friss tanulmány alapján a Foresight nevű mesterséges intelligencia előrejelezheti a betegek lehetséges egészségügyi problémáit.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 11 százalékkal kevesebben születtek, mint egy éve ilyenkor, de nőtt a házasodási kedv
- Mutatjuk, hogyan alakul a tojás ára a húsvéti időszakban
- A szélvihar áll nyerésre a balatoni vonatokkal szemben
- Baj van a Google térképes keresőjével, az is kiderült, miért
- A Papp László Budapest Sportarénában lehet majd pacsizni Szoboszlaival
- Letartóztattak egy borsodi polgármestert