Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Hiánycikké vált az élesztő a hazai élelmiszerüzletekben a koronavírus-járvány miatti felvásárlási láz következtében. A hazai előállítást végző budapesti Lesaffre Magyarország Élesztőgyártó és Kereskedelmi Kft. az ilyenkor szokásos mennyiség többszörösének kiszállításával igyekszik növelni a kereskedelmi kínálatot.
Napok óta nem kapható élesztő az élelmiszerboltok jelentős részében, és a kereskedők szerint egyelőre bizonytalan, hogy a termékből mikor tudnak újra rendelni. Valószínűsíthető, hogy élesztőhöz főként a kisebb üzletek jutnak hozzá a megszokottnál sokkal nehezebben, illetve több helyütt egyelőre nem látják, megrendeléseiket a szállító mikor tudja teljesíteni - írja a növekedés.hu.
Az élesztő egyértelműen azért tűnt el a boltokból, mert a hazai lakosság a koronavírus-járvány miatt otthoni készletezésbe kezdett. Ennek nyomán kereskedői tapasztalatok szerint egyes fogyasztók az utóbbi időszakban több tucatszám vásárolták fel a csomagolt élesztőt.
Kató Péter, az előállítással foglalkozó Lesaffre Magyarország Élesztőgyártó és Kereskedelmi Kft. vezérigazgatójának tájékoztatása szerint ugyanakkor nincs szó arról, hogy a termék a hazai kereskedelemben egyáltalán ne lenne kapható, csak az üzletekből folyamatosan kifogy a megnövekedett vásárlások miatt. A Lesaffre most a korábbi kínálati helyzetet jóval meghaladó ütemben végzi üzleti tevékenységét, és az ebben az időszakban megszokott mennyiségek többszörösét szállítja ki a kereskedelemnek.
Élelmiszerkereskedők a tömeges élesztőfelvásárlásokat elsősorban annak tulajdonítják, hogy a lakosság tartott attól, nem lehet majd kenyeret kapni a boltokban. Így nem csak lisztet raktározott be, hanem a bolti élesztőkészleteket is kimerítette.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás
- Hatházi Róbert: a húsvét minden kor emberének ugyanazt az üzenetet hordozza
- Nagy változás a gyógymedencéknél - részletesen indokolt az NNGYK
- Ha autót vezet, akkor egy életveszélyes jelenség fenyegeti
- Friss kutatás: súlyos veszélyt jelent a használt sütőolaj