Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
A helyi és helyközi közlekedési szolgáltatók a veszélyhelyzet megszüntetését követő 15. napig elfogadnak minden, közszolgáltatási utazási kedvezmény igénybevételére jogosító, lejáró hivatalos okmányt.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium kérése kiterjed minden egyes, közszolgáltatási utazási kedvezményre jogosító, lejáró igazolvány, igazolás, utalvány elfogadására. Ennek megfelelően a 65 év alatti személyek részére kiállított Ellátottak utazási utalványa és az alkalmazásban állók Utazási utalványa az egyéb igénybevételi feltételek figyelembe vételével 2020. március 31-i lejáratot követően is felhasználható utazási kedvezmény igénybevételére.
A felsőoktatásban intézménylátogatási tilalom van érvényben, a köznevelésben az oktatás tantermen kívüli, digitális munkarendben zajlik. Az oktatási intézmények így jelenleg nem tudják érvényesíteni, kiadni a diákigazolványokat és a diákigazolványt helyettesítő, pecséttel és aláírással ellátott, papíralapú igazolásokat.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium rendelkezése szerint a felsőoktatásban tanulók 2020. március 31. után is kedvezményesen utazhatnak a 2019/2020-as tanév I. féléves matricájával érvényesített diákigazolványukkal. Azok a tanulók és hallgatók pedig, akik még nem kaptak diákigazolványt, a számukra elektronikusan elküldött igazolást kinyomtatva élhetnek az utazási kedvezményekkel.
A járvány terjedése akkor lassítható le, ha aki teheti, otthon marad, ezért az intézkedés nem a veszélyhelyzet idejére eső utazások megkönnyítését szolgálja. A rendelkezés alapvető célja az, hogy a veszélyhelyzet megszűnése után minden érintett az okmánya érvényesítéséig, új okmánya kézhezvételéig kedvezményesen utazhasson. Mivel e lehetőséget a veszélyhelyzet megszüntetését követő 15. napig biztosítják a szolgáltatók, a hivatalos okmányok, igazolások, utalványok kiállítására, érvényesítésére bő két hét áll majd rendelkezésre.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Friss hírek a koronavírusról a Pénzcentrum tematikus mellékletében - KATT!
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








