A Parkl és az E.ON Drive Infrastructure Hungary közös elemzése feltárja a magyar e-autósok mindennapi ritmusát.
Míg a tavalyi költségvetés 115,8 milliárd forintos táppénzkoiadást tartalmazott, idén 14,4 milliárddal több pénzt különítettek el erre a célra - írja a Világgazdaság, amely arról is beszámol, hogy tavaly január és szeptember között naponta 52-66 ezren voltak táppénzen.
Az idei költségvetés 14,4 milliárd forinttal több táppénzkiadást tartalmaz a tavalyi 115,8 milliárd forintnál. A kifizetés tervezésekor a 2017-re becsült értékből kiindulva 10,4 százalékos bruttóbér- és keresettömeg-növekedéssel kalkuláltak, az előző évek átlagos emelkedése alapján pedig 1 százalékos igénybevétel-növekedést vettek figyelembe - írja a lap, amely ismerteti, 2017 első kilenc hónapjában naponta 52-66 ezren voltak táppénzen.
A legtöbben szeptemberben voltak otthon, a legkevesebben pedig áprilisban - írják a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkabaleseti statisztikájára hivatkozva, amelyből az is kiderül, hogy a táppénzesek 21 százalékának bruttó 150-200 ezer forint közötti az átlagkeresete, ők átlagosan 26 napig voltak betegállományban. A táppénzen lévők 19 százaléknak kevesebb, mint 93 ezer forint a havi bruttó jövedelme, ők átlagosan 16 napot töltöttek távol a munkától. Tavaly a táppénzen lévők 17 százalékának 93-125 ezer forint közötti fizetése volt, aki ebbe a csoportba tartozott, az átlagosan 18 napot töltött otthon. Az adatokból az is kiderül, hogy gyermekápolási táppénzt tavaly februárban vettek igénybe a legtöbben: minden tizedik táppénzes a gyermekével maradt otthon a Központi Statisztikai Hivatal szerint.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







