Az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hatóság a legsúlyosabb, úgynevezett fekete dobozos figyelmeztetés elhelyezését fontolgatja a Covid–19 vakcinák dobozán.
Az elhízásra genetikailag hajlamos gyerekek agya erősebben reagál a gyorséttermi ételek reklámjára.
Az elhízásra hajlamosító génnel (FTO) bíró gyerekek jutalmazásért felelős agyi területe erőteljesebben reagál a gyorséttermi ételeket népszerűsítő televíziós reklámokra - állapították meg brit kutatók.
Ez az első olyan tanulmány, amely azt vizsgálta, hogyan befolyásolja az agy ételreklámokra és egyéb, az evésre vonatkozó célzásra adott reakcióját az FTO gén - hangsúlyozták az amerikai Darthmouth College kutatói, akik eredményeiket a Proceedings című tudományos lapban mutatták be. A szakértők szerint kutatásuk segít megérteni, hogy a többiekhez képest miért hajlamosabbak egyes gyerekek túl sok egészségtelen ételt enni.
A tanulmányba 72 gyermeket vontak be, a 9-12 évesek televíziós műsort néztek, miközben mágneses-rezonancia szkennerrel vizsgálták őket. A televíziós műsort több, összesen tizenkét perces reklámszünettel szakították meg, ezek fele gyorséttermi ételeket, másik fele nem ételeket reklámozott.
A gyerekeknél felmérték az elhízás kialakulásának genetikai kockázatát az FTO gén alapján.
A motivált viselkedés szabályozásáért felelős nucleus accumbens nevű agyterület nemcsak nagyobb volt az elhízás kockázatát növelő FTO génnel bíró gyerekeknél, hanem erőteljesebb választ is mutatott az ételreklámokra.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- mondta Diane Gilbert-Diamond, a Darthmouth College epidemiológusa.
- fejtette ki a szakértő.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








