Európa öregszik, de Magyarországon belül is óriásiak a különbségek. Hol élnek a leghosszabb ideig, és mit jelent ez a jövőnkre nézve?
Az ember életében a fogászati beavatkozások hosszú távú befektetések, ezért felmerül a kérdés, hogy mit tehetnek akkor, ha nem elégedettek a részükre elvégzett - általában igencsak költséges - fogászati magánszolgáltatásokkal. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége jó tanácsokkal segíti a fogyasztókat.
Ha egy szolgáltatás hibás, akkor azért a vállalkozás felelősséggel tartozik. Nincs ez másként a fogászati-, illetve fogorvosi magánszolgáltatásokkal sem. Amennyiben a fogyasztó bármilyen rendellenességet tapasztal hat hónapon belül (például: a beavatkozás utáni folyamatos fájdalom), akkor panaszt tehet és kérheti, hogy ingyen végezzék el a szolgáltatást újra. Ez alól akkor mentesül a vállalkozás, ha bizonyítja, hogy körültekintően járt el és a hiba oka csak a beavatkozást követően keletkezett.
Itt is rendkívül lényeges, hogy a fogyasztó kérjen - ha nem kapott - számlát, nyugtát az elvégzett szolgáltatásról, mivel ennek birtokában érvényesítheti jogait utóbb, ha nem elégedett a minőséggel.
Nem árt tehát körültekintően eljárni és megfogadni az alábbiakat:
- A magánrendeléseken folyó kezelésekre a cégek általában - a jogilag kötelező hat hónapon túli - plusz garanciát is vállalnak, ezért még azok igénybevétele előtt (szolgáltatásnyújtás előtt) tájékozódjanak a fogyasztók annak időtartamáról (az egyes kezeléstípusoknak eltérő a garanciaidejük), valamint fontos, hogy érvényességének feltételeivel (például kontroll vizsgálatokon történő rendszeres megjelenés, rendeltetésszerű használat, szakszerű tisztítás és ápolás, javasolt szájhigiéniai előírások betartása) is teljes körűen tisztában legyenek.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Több esetben ezen garancia feltételek már a rendelőben történő megjelenéskor, a kihelyezett Betegtájékoztatókból is megismerhetőek, illetve szinte minden esetben az adott vállalkozás internetes honlapján is elérhetőek. Tájékozódjanak tehát ezekről időben a fogyasztók!
- Jó tudni, hogy ha a beteg követte az orvos által előírt utasításokat, megjelent a kötelező kontrollvizsgálatokon stb., és mégis problémája adódna, akkor az orvos - az önként vállalt garancia ideje alatt - ingyen, vagy - adott esetben anyagköltség fejében, ha így állapodnak meg - köteles kijavítani a hibát.
- Több vállalkozás úgynevezett "garancialevelet" ad át a kezelések után, ezért erre figyeljenek a fogyasztók, hogy átvegyék és megőrizzék azt. (Implantátum esetén pl. gyakori, hogy "útlevelet" kap a fogyasztó, amelyben pontosan rögzítésre kerül, hogy milyen típusú és méretű implantátum került beültetésre, így ennek segítségével akár évtizedek múlva is, a világ bármelyik pontján a hozzáértő szakorvos azonnal be tudja azonosítani az implantátumokat és szakszerűen tud kezelést elvégezni.)
- Dokumentáció: ha magánorvost választanak a fogyasztók, mindig kérjenek számlát. Ezen szerepelnie kell a pontosan kifizetett összegnek és az ezért nyújtott szolgáltatásnak is. (Beültetett eszközök esetében ezeket is listázni kell, mert így hiba esetén akár a gyártó is felelősségre vonható.)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







