Minden bizonnyal utolsó hétvégéjüket nyögik a nyári leárazások. A boltokban egyre kisebb helyre szorulnak az akciós termékek, egyre kisebb az ilyen választék, viszont a megmaradt akciós termékekhez akár 60-70%-os kedvezménnyel is hozzájuthatunk.
Június végén számoltunk be arról, hogy megindultak a nyári leárazások. A budapesti plázákban tökéletesen érzékelhető volt, hogy az üzletláncok szinte egyszerre kezdték el tömegesen leértékelni tavaszi/nyári termékeiket. A ruházati szaküzletek szinte hétről-hétre csökkentettek, egyre alacsonyabb árakon igyekeztek szabadulni a raktárkészlettől.
Több helyen megfigyelhető volt, hogy a kirakatokba kihelyezett "SALE", azaz leértékelés felirat is sorszámot kapott, azaz kiemelték, hogy ez már a második, harmadik (és így egyre nagyobb kedvezménnyel csábító) hullám. A Pénzcentrum több helyről is úgy értesült, a jövő hét közepéig a boltok túlnyomó többségében véget érnek a nyári leértékelések.
Ami marad...
Az akcióvadászoknak azonban még ezek a napok is tartogatnak kalandokat. Szinte minden boltban találhatóak még leértékelt termékek (igaz, egyre kevesebb), az áruk viszont rendkívül alacsony, sok termék 60-70%-kal kerül kevesebbe az eredeti árnál, gyakoriak az "egyet fizet, kettőt kap akciók" is. Sok boltban nem csak az idei kollekciók vannak leértékelve, hanem egy-egy régebbről megmaradt ruhadarab is felkerül az akciós polcokra.

Érdekes, hogy sok helyen az új kollekciók eleve kedvezménnyel indulnak. E mögött elsősorban az a szándék áll, hogy a nyári kedvezmények miatt betérő vevők az őszi termékekből is csemegézzenek.
Amiért érdemes benézni
A legnagyobb akciókat továbbra is az alsóneműket forgalmazó üzletekben találhatjuk. Még mindig érdemes minőségi alsóneműket, zoknikat, fürdőruhákat vásárolni, akár a nyár hátralevő részére, akár a 2011-es strandszezonra gondolva. A rövidnadrág, a szoknya, a fürdőruha mellett a strandpapucsokból is akad még választék.
Érdemes az őszi szezonra, az iskolakezdésre vásárolni: szép számmal akadnak még minőségi pamutpólók (már ezer forint alatt is), márkás nadrágok, farmerek, pulóverek, sportruházati termékek is jelentős kedvezménnyel kaphatóak. Több helyen láttunk még átmeneti dzsekiket, akár már 3-4 ezer forintért, de volt olyan (nagyobb) üzlet, ahol vastag, minőségi télikabátokat kínáltak féláron. Az őszi cipőért is érdemes lehet benézni néhány szaküzletbe, hiszen találhatunk még alalcsony árakat.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az persze mindenhol kérdéses, hogy akad-e még számunkra megfelelő méretű termék. Általánosságban elmondható, hogy a csak egy márkát forgalmazó szaküzletekben jobb eséllyel találunk még megfelelő darabot. Ha nincs méretünk, kérjük meg az eladót, nézzen utána, hátha a lánc egy másik üzletében van megfelelő darab.
A szezonális termékek közül a (márkás) napszemüvegeknél is találhatunk olcsó darabokat, a nevesebb gyártók termékei tavaszi áruk töredékéért elérhetőek.
Mikor lesz a következő hullám?
Piaci információink szerint idén karácsonyig még egy nagyobb -bár a júliusinál és a januárinál egyaránt kisebb- leértékelési hullám várható a ruházati piacon. Erre nagyjából október közepén-végén kerülhet sor, amikor az üzletek átállnak az ősziről a téli kollekciókra. Ezt követően várhatóan már csak karácson után találkozhatunk komolyabb kedvezményekkel.
Mire figyelj, ha leértékelt terméket vásárolsz?
Amennyiben a sok átárazás miatt egy termékkel összefüggésben két ár szerepel, akkor a fogyasztónak jogában áll az alacsonyabb árat fizetni. Ugyanez a helyzet akkor, ha a pénztárban magasabb ár jelenik meg a vonalkód leolvasásának eredményeképpen, ilyenkor a vevőszolgálat kell hogy visszaadja a különbözetet.
Az akciós termékre — ha nem értékcsökkent — ugyanúgy vonatkozik szavatosság vagy adott esetben jótállás, mint a nem akciósra, így reklamálni ilyen esetben is lehet. Nem mondhatja tehát azt a kereskedő, hogy akciós terméket nem lehet "visszahozni". Kivétel ez alól természetesen az, amikor egy termék olyan hibával rendelkezik, amelyet közöltek a vásárlóval. Más hiba esetén azonban ilyenkor is érvényesíthető a szavatosság.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








