A Magyar Nemzeti Bank kedden dönt az alapkamatról, miközben jelentős gazdasági változások történtek az elmúlt hónapban.

Rengeteg pénzt bukhatnak a magyar ingatlantulajok: vagyonok múlhatnak ezen az egyetlen papíron
Hagyományteremtő céllal biztosítói reggelin tekintették át a legfontosabb aktuális kérdéseket a hazai piaci szereplők és az MNB felügyeleti vezetői. A megbeszélésen elhangzott: a márciusi lakásbiztosítási átszerződési időszakra az MNB erős marketingkampánnyal készül és aktív biztosítási kommunikációra számít. A fogyasztóbarát otthonbiztosítások terjedése, az etikus életbiztosítási keretrendszer továbbfejlesztése és a jó ár-érték arányú hitelfedezeti biztosítások a cél, amelyek tovább erősíthetik a piacba vetett bizalmat.
Biztosítói reggeli keretében egyeztettek a szakma előtt álló aktuális kihívásokról a hazai biztosítók, a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) és a Magyar Nemzeti Bank (MNB). A megbeszélésen Kandrács Csaba, az MNB felügyeleti alelnöke 21 biztosító vezérigazgatóját, illetve felsővezetőjét, a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) főtitkárát, illetve a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) miniszteri biztosát látta vendégül.
Az üzleti reggelin elhangzott, hogy a 2023 márciusi rendkívüli lakásbiztosítási átszerződési lehetőség erősíti a piaci versenyt, illetve a pénzügyi és biztosítási tudatosságot. Mindezek nyomán jelentősen javulhat a biztosítókba és a szektor egészébe vetett bizalom, tovább erősödhet a pénzügyi stabilitás, illetve növekedhet a kereslet az egyéb biztosítási termékek iránt is. A meglévő lakásbiztosítással rendelkezők áttekinthetik, hogy szerződésük alapján ingatlanuk, ingóságaik nem alulbiztosítottak-e, illetve összehasonlíthatják meglévő szerződésüket a biztosítók új ajánlataival.
Az MNB erőteljes marketingkampányt indít annak érdekében, hogy az ügyfelek figyelmét felhívja a biztosítóváltás lehetőségére, kiemelten pedig a kedvező szolgáltatási minőséget szavatoló Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításokra (MFO), s a biztosítóktól is aktív kommunikációt és tisztességes versenyt vár el. A kampány arra is alkalmas lehet, hogy a hozzávetőlegesen 1 millió biztosítatlan háztartás figyelmét ráirányítsa a lakásbiztosítás fontosságára.
A résztvevők egyeztettek arról is, hogy szükség van az etikus életbiztosítási keretrendszer további erősítésére, egyebek között az értékesítés, a költségek, a megfelelő ár-érték arány, illetve a felügyelési eszközök vonatkozásában. Mindezekre vonatkozóan a pénzügyi felügyelet konkrét kezdeményezéseket készített elő. Ugyancsak további lépéseket célszerű megtenni a piacon a hitelfedezeti biztosításoknál, amelyeket az MNB felügyelési eszközeivel támogatni fog az idei évben.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


