Becslések szerint meghaladja a 650 ezret a Magyarországon közlekedő segédmotoros kerékpárok száma, ezek közül azonban kevesebb mint 300 ezerre kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb).
Míg 2012-ben a magyarok 37 százaléka vett igénybe valamilyen magánorvosi szolgáltatást, addig 2017-ben már 57 százalékuk - derül ki az UNION Biztosító felméréséből. Ráadásul a környező országokhoz képest többet költünk egészségügyre saját zsebből: átlagosan a bevételeink 4 százalékát. A TÁRKI - Társadalmi tükör 2018 című tanulmánya szerint is aránytalanul sok pénz megy el saját forrásból egészségügyi kiadásokra: fejenként körülbelül évi 200 ezret fordítunk például magánorvosra, hálapénzre és diagnosztikai vizsgálatokra.
Ehhez képest a személyenként havi 5-8 ezer forintért elérhető egészségbiztosítások fedezik többek között a magán járóbeteg-ellátás, a diagnosztikai és laborvizsgálatok, illetve az egynapos műtéti beavatkozások díjait is. A biztosítás terhére az ügyfelek leggyakrabban a nőgyógyászati, bőrgyógyászati, gasztroenterológiai, mozgásszervi és belgyógyászati vizsgálatokat, illetve a labor- és ultrahangvizsgálatokat veszik igénybe.
Több százezer embernek van már egészségbiztosítása itthon
Ennek köszönhetően a csoportos vállalati, illetve az egyéni egészségbiztosítások piaca folyamatosan 20-30 százalékos növekedést produkált az elmúlt években, így az ügyfelek száma a teljes piacot tekintve az UNION Biztosító becslése alapján mára meghaladja a 300 ezer főt.
Mi lesz az egészségünkkel a cafeteria-szabályok átalakítása után?
Az idei évtől azonban teljesen átalakultak a cafeteria adózási szabályai, így a jövőben a legtöbb népszerű, eddig kedvezményesen - vagy adómentesen - adott juttatás jövedelemként adózik majd (az adó mértéke több mint 80 százalékos). Az egészségbiztosítások azonban a béren kívüli juttatások többségéhez képest továbbra is kisebb teherrel adhatók ezután. Például akkor, ha a munkáltató az egészségbiztosítást egy egészségpénztáron keresztül, úgynevezett célzott támogatással nyújtja a dolgozóinak. Ez esetben a juttatás nem jövedelemként, hanem annál jóval kisebb, 40,71 százalékos adókulccsal adózik.
Akár 25 százalékkal nőhet idén az egészségbiztosítási piac
- mondja Almássy Gabriella, az UNION Biztosító igazgatósági tagja.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- teszi hozzá Almássy Gabriella.
Háromszor annyian használnak ma egészségügyi mobilappokat, mint 2014-ben
Nemzetközi statisztikák szerint az egészségmegőrzésben hatékony szerepet betöltő digitális egészségügyi megoldásokra is egyre nagyobb az igény. Egy, az Egyesült Államokban elvégzett tavalyi kutatás szerint 2014 óta háromszorosára nőtt az egészségügyi mobilapplikációkat használók száma. Hasonló a trend itthon az egészségbiztosítással rendelkező ügyfelek körében, akik az átlagnál jóval nyitottabbak a különféle digitális egészségügyi innovációk iránt. Az UNION Biztosító vállalati egészségbiztosításának egyik különleges eleme a Fitpuli alkalmazás, amely az összes okoskarkötővel és okosórával kompatibilis, és méri a mozgást, az alvást, a hangulatot és a testsúlyt, valamint nyomon követi a vérnyomást, a pulzust és a vércukorszintet. Ezeket elemezve pedig személyre szabott megoldásokat javasol a használójának.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban
- Fontos döntést kell meghozni a nyugdíjjal kapcsolatban
- Világrekorder viadal kezdődik a Balatonon
- Lehet számolgatni a Superchargereknél
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon