A színe miatt kék kártyaként emlegetett Európai Egészségbiztosítási Kártya érvényessége idén év elejétől megváltozott.
A termékeik újratervezésére és lecserélésére kényszerítette a magyar biztosítókat a jegybank etikus életbiztosítás koncepciója. A szabályozásnak köszönhetően jelentősen csökkentek az életbiztosítások és a nyugdíjbiztosítások díjai is, nem csoda, hogy a jövőben is a unit linked biztosítások lehetnek a legnépszerűbb termékek. Csata Dénes, a Signal Iduna vezérigazgató-helyettese interjúban árulta el, mi szükséges ahhoz, hogy Magyarországon is megjelenjenek a teljeskörű egészségbiztosítások.
Hogyan érintette önöket az etikus életbiztosítási koncepció bevezetése?
Első lépésként teljesen megújítottuk a unit-linked termék portfóliónkat. Az etikus életbiztosítási koncepcióhoz kapcsolódó új jogszabályi háttérnek megfelelően módosítottuk a költség struktúránkat, és az ügyfelek számára is könnyen átlátható, valamint megérthető költségekkel kalkuláltunk.
Úgy gondoljuk (és ezt a piaci visszajelzések is alátámasztják), hogy sikerült olyan termékekkel a piacra lépnünk, amelyek kifejezetten sikeresnek mondhatóak. Ezt az újonnan megkötött szerződések száma, valamint azok díjai is alátámasztják, az előző év azonos időszakához képest több, mint duplájára tudtuk növelni a termelésünket. Így elmondhatjuk, hogy számunkra ez az új koncepció, a nehéz és fáradságos 2016-os év után meghozta a sikereket.
Átlagosan mennyivel csökkent a TKM, hány terméket kellett beszüntetni és hány termék született az új szabályok nyomán?
A pontos választ csak az egyes termékek összehasonlítása után lehet megadni, azonban általánosságban azt mondhatjuk, hogy
2017. január 1-jével 11 unit-linked terméket, valamint 5 klasszikus életbiztosítási terméket vezettünk ki. A teljesen megújult termék palettánkban most 2017. április 1-jéig már 6 új termék található.
Két éve kaphatunk a nyugdíjbiztosítások után adójóváírást, ami a legtöbb biztosítónál a termékek jelentős felfutását eredményezte. Mekkora volt a fejlődés a Signalnál? A felfutás csökkentette a keresletet a megtakarításos életbiztosítások iránt?
A nyugdíjbiztosítási termékünkkel csak 2016 májust követően léptünk piacra, így a korábbi időszakról nincsenek eredményeink, az azonban jól látszik, hogy az idén január 1-jével piacra dobott új nyugdíjbiztosítási termékeinkkel ugrásszerű növekedést tudtunk produkálni a teljesítményünkben.
A megtakarításos életbiztosításoknál mi nem tapasztalunk kereslet csökkenést, és ez általánosságban is igaz, nem csak a nyugdíjbiztosításokra vonatkozóan.
Egy átlagos magyar családnak miért érdemes a nyugdíjbiztosítást választania az önkéntes nyugdíjpénztárral vagy a nyugdíj elő-takarékossági számlával szemben?
Mi azon a véleményen vagyunk, hogy optimális esetben az említett három típusú termék kiegészíti egymást, hiszen az állam is lehetőséget biztosít az adójóváírás maximalizására. A nyugdíjbiztosítási termékek hosszú távú elköteleződést jelentenek az ügyfelek számára. Az ügyfeleink jelentős hányada a 30-as évei elején jár, így a nyugdíjas éveikről történő gondoskodás mellett egyéb hosszú távú céljaik is vannak (lakásvásárlás, gyermekek iskoláztatása stb.).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ebből az okból kifolyólag pedig a Signal Iduna nyugdíjbiztosítási termékei a rendszeres nyugdíj célú megtakarítások mellett lehetőséget adnak arra, hogy egyéb a célokra eseti díjak befizetésével is félre tehessenek ügyfeleink, anélkül, hogy külön biztosítást kötnének, ami újabb költségekkel járna.
Mi lehet a következő évek slágerterméke?
Meglátásunk szerint az öngondoskodás már nem csak a biztosítók reklámjaiban szerepelő téma, hanem egyre több ügyfelünk ismeri fel, hogy a jövőjéért önmaga felelős, így önmagának kell arról gondoskodnia. Erre a célra pedig egyre többen választják a befektetési egységekhez kötött biztosításokat, amelyeken keresztül részesülhetnek a nagy alapkezelők által nyújtott befektetési lehetőségekből is.
Ez azért fontos, mert itt alapvetően néhány 10 ezer forintos havi megtakarításokról beszélünk, melyekkel az említett alapkezelők önállóan nem tudnának foglalkozni.
esetleg ehhez köthetőek még kockázati kiegészítők is, melyekkel teljessé tehető a biztosítási védelem.
Várható, hogy a biztosítók megjelennek olyan komplett egészség és balesetbiztosítási csomaggal, ami mindenre fedezetet nyújt, és ezzel kiváltja az állami rendszert?
Úgy gondoljuk, hogy az állami egészségügyi ellátás komplett kiváltását célzó privát biztosítási termékeknek, abban az esetben lehet létjogosultságuk, amennyiben ehhez megfelelő jogszabályi háttér is társul. Addig is, amíg ez megvalósul, a meglévő, elsősorban járóbeteg ellátásra fókuszáló egészségbiztosítási csomagjainkkal kívánjuk az érdeklődő ügyfeleinket kiszolgálni.
- 2017. januártól Signal Biztosító nevet váltott, mostantól Signal Iduna Biztosítónak hívják. A névváltás oka a márkaegységesítés. A Signal Iduna márkanevet és logót használja marketing szempontból az anyavállalat, valamint a külföldi érdekeltségei.
- A biztosítók díjbevétel szerinti rangsorában a társaság évek óta a 10-11.helyen található.
- Kompozit biztosítóként közel 25 éve van jelen a hazai biztosítási piacon a Signal Iduna.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás
- Hatházi Róbert: a húsvét minden kor emberének ugyanazt az üzenetet hordozza
- Nagy változás a gyógymedencéknél - részletesen indokolt az NNGYK
- Ha autót vezet, akkor egy életveszélyes jelenség fenyegeti
- Friss kutatás: súlyos veszélyt jelent a használt sütőolaj