A MABISZ 3. negyedéves fedezetlenségi vizsgálatának adatai szerint a forgalomban lévő közel 4,2 millió járműből 256 ezerre nem kötötték meg a jogszabály által előírt kötelező biztosítást. A több mint hat százaléknyi bliccelő nem csupán a fedezetlenségi díj és az elmaradt összeg egyösszegű befizetését kockáztatja, hanem ennél sokkal többet: egy általa okozott személyi sérüléses baleset akár élete végéig adósságba döntheti őt és családját.
"Noha a magyar gyakorlatban még átlagosan csupán másfél millió forintra rúg a személyi sérülések esetén kifizetett kártérítés, a fejlődő és ezért egyre drágábbá váló gyógyászati módszerek hatására folyamatosan közelítjük a nyugat-európai szintet, ahol nem ritka a 30-40 millió kárösszeg sem - figyelmeztet Petar Dobric, a a Genertel nemzetközi és direkt értékesítésért felelős igazgatója. - Rengeteget kockáztat tehát az az autós, aki nem köti meg az idei kampányban már átlagosan havi ezer forintért megköthető kötelező biztosítást, amely ezt az anyagi kockázatot is átvállalja tőle."
Felmerül a kérdés, hogy ilyenkor a vétlen autós mennyire lesz kiszolgáltatva a károkozó fizetőképességének? Szerencsére semennyire, ilyen esetekre hozták ugyanis létre a MABISZ Kártalanítási Számláját, amely minden olyan káresemény esetén helyt áll, amikor a vétkes fél nem rendelkezik kgfb-vel. Ő persze nem ússza meg ilyen könnyen, mivel nem csak a kártérítés teljes összegét, hanem a kapcsolódó egyéb költségeket is utólag meg kell térítenie.
Bár a járművekben okozott károk nagysága töredékét jelenti a személyi sérülés során felmerülő költségeknek, szintén nem kis összegekről van szó, ráadásul sokkal gyakrabban merülnek fel. A nemzetközi Generali csoport 2011-es adatai szerint a magyar kifizetett átlagkár 270 ezer forintos mértéke az EU országok listájának végén foglal helyet.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








