Kilenc online biztosításközvetítővel szemben hozott határozatot a PSZÁF, mivel a biztosítók által meghirdetett kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjak nem egyeztek meg az általuk kalkulálttal. A hatóság több közvetítőt szólított föl arra: jelezzék honlapjukon azt is, ha nem minden piaci szereplő ajánlatát tüntetik fel.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) 2012. november 6.-tól fogyasztóvédelmi témavizsgálatot folytatott 16 hazai online biztosításközvetítőnél. A vizsgálat során végzett szúrópróbaszerű matematikai számításokkal, próbavásárlásokkal a hatóság azt tekintette át, hogy a biztosításközvetítők honlapjain kalkulált kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (KGFB) díjak megegyeznek-e a biztosítók ugyanazon konstrukciókra és ügyfélkörre meghirdetett díjaival, illetve számításaival.
A PSZÁF megállapította: a Biztosítás.hu Biztosítási Alkusz Kft., a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft., az EURORISK Biztosítási Alkusz Kft., a KONEXUS Biztosítási Alkusz Kft., a Netrisk.hu Első Online Biztosítási Alkusz Zrt., a Porsche Biztosításközvetítő Kft., a PRAEVENTIO Biztosítási Alkusz Kft., a SOMOGY BRÓKER Biztosítási Alkusz Kft., a ROMBUSZ BRÓKER Biztosítási Alkusz Kft. esetében a konkrét kalkulált KGFB díjak nem egyeztek meg az érintett biztosítók meghirdetett díjtarifája alapján kiszámított díjjal. Az érintett biztosításközvetítők - nyolc alkusz és egy többes ügynök - ezzel megsértették a biztosítási törvényt.
A PSZÁF határozataiban megtiltotta a jogszabálysértő magatartás folytatását, s kötelezte a biztosításközvetítőket, hogy díjkalkulátoraikat a továbbiakban a biztosításszakmai jogszabályi előírásoknak megfelelően működtessék. Ha a biztosításközvetítő tevékenysége során olyan műhibát vét, amely esetlegesen hátrányos a KGFB szerződést megkötött ügyfélre, a törvény szerint ezért az adott közvetítő tehető felelőssé.
Vezetői levélben hívta fel az érintett biztosításközvetítők figyelmét a PSZÁF arra is: ha nem szerepeltetik honlapjukon valamelyik KGFB díjat hirdető biztosítót (egy vagy több piaci szereplőt), s a hozzájuk kapcsolódó díjkalkulációk sem jelennek meg, ezt a tényt a hiányzó biztosítók nevének feltüntetésével honlapjukon figyelemfelhívó módon jelezzék a fogyasztóknak.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








