Kilenc online biztosításközvetítővel szemben hozott határozatot a PSZÁF, mivel a biztosítók által meghirdetett kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjak nem egyeztek meg az általuk kalkulálttal. A hatóság több közvetítőt szólított föl arra: jelezzék honlapjukon azt is, ha nem minden piaci szereplő ajánlatát tüntetik fel.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) 2012. november 6.-tól fogyasztóvédelmi témavizsgálatot folytatott 16 hazai online biztosításközvetítőnél. A vizsgálat során végzett szúrópróbaszerű matematikai számításokkal, próbavásárlásokkal a hatóság azt tekintette át, hogy a biztosításközvetítők honlapjain kalkulált kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (KGFB) díjak megegyeznek-e a biztosítók ugyanazon konstrukciókra és ügyfélkörre meghirdetett díjaival, illetve számításaival.
A PSZÁF megállapította: a Biztosítás.hu Biztosítási Alkusz Kft., a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft., az EURORISK Biztosítási Alkusz Kft., a KONEXUS Biztosítási Alkusz Kft., a Netrisk.hu Első Online Biztosítási Alkusz Zrt., a Porsche Biztosításközvetítő Kft., a PRAEVENTIO Biztosítási Alkusz Kft., a SOMOGY BRÓKER Biztosítási Alkusz Kft., a ROMBUSZ BRÓKER Biztosítási Alkusz Kft. esetében a konkrét kalkulált KGFB díjak nem egyeztek meg az érintett biztosítók meghirdetett díjtarifája alapján kiszámított díjjal. Az érintett biztosításközvetítők - nyolc alkusz és egy többes ügynök - ezzel megsértették a biztosítási törvényt.
A PSZÁF határozataiban megtiltotta a jogszabálysértő magatartás folytatását, s kötelezte a biztosításközvetítőket, hogy díjkalkulátoraikat a továbbiakban a biztosításszakmai jogszabályi előírásoknak megfelelően működtessék. Ha a biztosításközvetítő tevékenysége során olyan műhibát vét, amely esetlegesen hátrányos a KGFB szerződést megkötött ügyfélre, a törvény szerint ezért az adott közvetítő tehető felelőssé.
Vezetői levélben hívta fel az érintett biztosításközvetítők figyelmét a PSZÁF arra is: ha nem szerepeltetik honlapjukon valamelyik KGFB díjat hirdető biztosítót (egy vagy több piaci szereplőt), s a hozzájuk kapcsolódó díjkalkulációk sem jelennek meg, ezt a tényt a hiányzó biztosítók nevének feltüntetésével honlapjukon figyelemfelhívó módon jelezzék a fogyasztóknak.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Lengyelország és Ukrajna közös fegyvergyártásra készül
- Elkezdődött az egyeztetés a bősi vízlépcső vitájának ügyében
- Nincs nyugalom Bécsben: újabb fegyvertilalmi övezetet kellett bevezetni
- Még le sincs gyártva, mégis minden lőszert eladtunk már Várpalotáról
- Gulyás Gergely újra tanul járni a műtétje után, és Magyar Péterről is beszélt
- 11 százalékkal kevesebben születtek, mint egy éve ilyenkor, de nőtt a házasodási kedv