A múlt hét végén kezdődött heves esőzések és viharok miatt folyamatosan érkeznek a kárbejelentések a Generalihoz. Szerda reggelig az időjárás miatt 2600 új kárbejelentést regisztráltak a biztosítótársaságnál, melynek 50%-a viharok, 30%-a villám, míg 10-10%-a felhőszakadás és jégeső miatt keletkezett. A biztosító május óta több mint 75 ezer elemi kárbejelentést vett fel, ezek becsült kárértéke meghaladja a 10 milliárd forintot. A kárbejelentések több mint 80%-át a Generali már lezárta.
Az elmúlt hónapokban tapasztalt rendkívüli időjárás országszerte jelentős károkat okozott. A Generali adatai alapján a legnagyobb károk augusztus 18-ig Borsod-Abaúj-Zemplén megyében keletkeztek, itt a becsült kárösszeg - ahogy a mellékelt grafikon is mutatja - több mint 3,3 milliárd forint. A biztosítóhoz Budapestről érkezett a legtöbb kárbejelentés, összesen 11 695 darab, a károk összege meghaladja az 1,27 milliárd forintot.
2010. május eleje óta - mintegy 3 hónap alatt - eddig összesen 75 436 elemi kárbejelentés érkezett a társasághoz, ezek becsült kárösszege eddig 10,69 milliárd forint. A kárbejelentések több mint 80%-át a Generali már lezárta. A legtöbb kárt - ahogyan a mellékelt grafikon is mutatja - a vihar okozta, a bejelentett viharkárok száma meghaladja a 41 ezret. Emellett 18 488 kár a felhőszakadás, 10 100 a villám, 3 558 a jégeső, 2 206 pedig az árvíz miatt keletkezett.
Összehasonlításképpen, a Generali biztosító tavaly egész évben 35 ezer viharkár bejelentést regisztrált. "Egy-egy hirtelen vihar után tömegesen érkeznek ügyfeleink kárbejelentései. Hozzá kell szoknunk, hogy az éghajlatváltozás miatt a hirtelen felhőszakadások mindennapi jelenséggé válnak. Mind az elemi káresetek darabszáma, mint pedig a károk átlagos értéke növekszik." - mondta Szikszai József, a biztosító Vagyon kárrendezési divízió vezetője.
A Generali folyamatosan, több csatornán fogadja a kárbejelentéseket (többek között a személyes ügyfélszolgálatokon, és a Generali TeleCenteren keresztül). A kisebb, 50 ezer forintot meg nem haladó károk esetében pedig telefonos kárrendezést is biztosít. A biztosító a kárbejelentés megkönnyítése érdekében a 48 órás kárbejelentési kötelezettséget 2 hétre növelte. Fontos tudni, hogy a lakásbiztosítás mellett a cascóval rendelkező autótulajdonosok is számíthatnak a Generali segítségére.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani
- Jó számokat hoz Magyarország az autós piacon
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban