Az ügyfélpanaszok alapján sorra indítja a vizsgálatokat a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF). Az eljárások döntő többsége intézkedés nélkül zárul, de előfordul, hogy az ügyfeleknek adnak igazat - írja a Napi Gazdaság.
Legutóbb a Magyar Posta Biztosítót bírságolták meg 200 ezer forintra egy ügyfélpanasz nem megfelelő intézése miatt, majd az Uniqa Biztosító ugyanezért szintén 200 ezer forintot fizetett, míg a kötvénynyilvántartásra vonatkozó jogszabályok megsértése miatt 1 millió forintot szabtak ki.
Ertl Pál, az Uniqa Biztosító nem életbiztosításokért felelős igazgatósági tagja elmondta, hogy az első esetben nem egyértelműen tájékoztatták levélben az ügyfelet, aki félreértette a tájékoztatást. A második eset a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításhoz (kgfb) kapcsolódik: az átkötési dömpingben későn küldték meg az ügyfélnek a kötvényt. Ezt a tényt a biztosító elismerte.
Legutóbb a Groupama Garancia Biztosítót (bírság kiszabása nélkül) arra kötelezték, hogy a mindenkori jogszabályok szerint meghatározott panaszkezelési határidőt maradéktalanul tartsa be. Az Allianzt is csak felszólították, hogy tegyen eleget életbiztosítási szerződéseinél az éves tájékoztatási kötelezettségének. A konkrét ügyből egyébként kiderült, hogy a társaság a szolgáltatási összeget a feltételekben előírt határidőn túl fizette ki. A felügyeleti határozatban azonban rögzítik: szerződési feltételekben foglalt rendelkezések megsértése esetén a PSZÁF-nak a törvény szerint nincs hatásköre eljárni.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








