Átlagosan 5960 forintos éves átlagdíj mellett többségükben két biztosító termékei közül választanak az elektromos rollerek tulajdonosai
A CLB Független Biztosítási Alkusz piaci prognózisa szerint az idén sem éri el a 800 ezres nagyságot az új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződést kötő ügyfelek száma. A legnagyobb hazai biztosítási alkuszcég alábbi elemzése amellett, hogy mérlegeli a biztosítást váltók számának és a díjak alakulásának esélyeit, igyekszik előre jelezni az egyes biztosítók várható stratégiáját is.
Az óvatosság vagy a költségérzékenység lesz az erősebb?
Vélhetően már soha nem tapasztalhatunk olyan mértékű növekedést a kgfb-t váltók számában, mint a korábbi években.
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/content/200910/26-kgfb11026.jpg)
A CLB számos tényezőt figyelembe véve arra számít, hogy stagnálni, sőt, akár enyhén csökkenni is fog a biztosítót váltók száma a tavalyi 780 ezerhez képest.
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/content/200910/26-kgfb21026.jpg)
Visszafordul-e a díjak évek óta csökkenő trendje?
A díjak évek óta tartó folyamatos csökkenése várhatóan meg fog törni és az idei kampányban már várhatóan enyhe díjemelkedésre számíthatunk. Az átlagdíj alakulását az alábbi tényezők befolyásolják az idén:
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/content/200910/26-kgfb31026.jpg)
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/content/200910/26-kgfb41026.jpg)
Előző évi eredmények
A várható piaci fejlemények előrejelzéséhez érdemes a tavalyi adatokból kiindulni. A tavalyi kampányban a piacvezető Allianz a fiatalabb korosztálynak is kedvező díjat nyújtva, az újonnan megjelenő Wabard a középkorosztálytól felfelé jó díjakat adva, és az évek óta egyenletesen teljesítő, magasabb díjkategóriájú ügyfeleket és autókat is bátran megcélzó Köbe Egyesület állt a képzeletbeli dobogó első 3 helyén, együttesen az összes átkötés közel 60 %-át elvitték.
Így aztán a maradék 12 biztosítóhoz csak néhány százaléknyi autós szerződött, és volt 3 biztosító, amelyek 1 százalék alatt teljesítettek. A fenti teljesítmények értékelésénél azt is érdemes megemlíteni, hogy bár a Köbe Egyesület dobogós helyezést ért el a váltó ügyfelek begyűjtésében, még többen voltak, akik elhagyták az egyesületet. Eközben az Allianz közel dupla annyi ügyfelet szerzett, mint ahányat vesztett a kampányban.
Mi várható a tavalyi győztesektől?
Az Allianz sikerének egyik kulcsa az volt, hogy az ügyfelek közel fele akkor is őket választotta, ha a legkedvezőbb díjat nem ők adták, de azért kedvező díjuk volt. A piacvezető társaságnak minden esélye megvan az idei évben is, hogy megismételje kiemelkedő teljesítményét az új kötéseknél.
A Köbe népszerűsége - dacára a MÁV-os eseményeknek - az idei évben is fennmaradhat, így díjait várhatóan ismét a legkedvezőbbek között találjuk majd. A Wabard viszont egy felügyeleti döntés miatt várhatóan nem szerezhet új ügyfeleket ebben a kampányban, csupán a meglévő ügyfeleiért harcolhat. A nagy kérdés, hogy a jelenlegi helyzet, illetve a versenytársak kedvező ajánlatai ezt az állományt mekkora mértékben fogják erodálni.
Az új kihívó
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A TIR Biztosítási Egyesület állományát idén átvette az AIM Biztosító, amely a 2009-es évet arra használta fel, hogy az igazi dömping előtt felépítették a biztonságos ügymenet feltételeit. A társaság minden bizonnyal offenzív stratégiával, kedvező díjakkal próbál majd minél több ügyfelet megszerezni magának.
Törekvő korábbi nyertesek
A Genertel mindenképpen ebbe a kategóriába sorolható. Tavalyelőtti kedvezményes díjaival mintegy 80 ezer szerződést szerzett, és bár a tavalyi kampány szerényebb számú, 40 ezer átszerződőt hozott, ennél jóval kevesebb ügyfelet vesztett. Így kisebb korrekciókon kívül a díjstruktúra jelentősebb megváltoztatására semmi oka nincsen.
Az Aegon tavalyelőtt az egyesületek nagy kihívója volt a jelentős gyermekkedvezmény bevezetésével, de ezt a sikert tavaly már nem tudta megismételni, sőt összességében jelentős szerződésszám vesztést könyvelhetett el a kampányban, így bizonyára megpróbál ismét felzárkózni, amiben az idén elindított direktbiztosítási szolgáltatása is fontos szerepet kaphat. Persze a direktbiztosítók oldalán nincs lehetőség díjat összehasonlítani, így az ügyfelek szemében népszerűbbek az alkuszi oldalak.
Mit várunk a többiektől?
Az előző évhez képest sokkal bővebb az a kör, amelynek stratégiáját nagyon nehéz előre jelezni. Ilyen szereplő az Uniqa, amely jelentős résszel bír a gépjármű-biztosítási piacon, ám az előző két, egymást követő évben sem tudott sikereket felmutatni a kötelező kampányban. Idén bizonyára meg akarja állítani ezt a tendenciát, a nagy kérdés, hogy rászánja-e magát az ehhez szükséges stratégiaváltásra is.
A K&H Biztosítót azért kell kiemelni, mert a legnagyobb vesztese volt a tavalyi kampánynak: az összes felmondott szerződés tíz, az újonnan kötötteknek viszont csupán két százalékát tudhatta a magáénak. Nagy valószínűséggel az idén ők is kedvezőbb díjstruktúrával rukkolnak ki - legalább néhány célcsoport tekintetében.
Nagyon érdekes lehet a Groupama és Garancia biztosítókból idén létrejött Groupama-Garancia szereplése. Ezek a biztosítók a tavalyi kampányban külön-külön nagyon szerényen teljesítettek, ám évközben - a kampánykedvezmények kifutását követően - a legtöbb kötelezőt kötő ügyfél mellettük tette le a voksát. Elképzelhető, hogy idén is ezt a kivárásos stratégiát választják.
Az MKB volt az eddigi egyetlen kivétel, amelyik piacra lépésekor nem hirdetett azonnal nagyon kedvező díjakat. A piac tesztelése,a kezdeti tapasztalatok begyűjtése után az idén már bizonyára bátrabban próbálnak részesedni a váltókból, ezért hajlamosak vagyunk a verseny új résztvevőjének tekinteni.
Mára a kötelező kampányt minden biztosító igyekszik nagyon komolyan venni. A különböző szegmenseket mindenki más-más, féltve titkolt taktikával igyekszik meghódítani. Arra a többi biztosító (Generali-Providencia, Posta, Signal, Union) esetében is nagy eséllyel számíthatunk, hogy kárhányaduk függvényében igyekeznek majd - ellensúlyozandó az amúgy is drámaian csökkenő gépjárműeladások okozta kieséseket - a tulajdonosi elvárásoknak megfelelő piacszerzést központba helyező offenzív üzletpolitikát kialakítani.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=ncCVfztAySO.03dr2X5LVrdNPzNk9wc.TNJDHNqPjiD.O7/stparam=lecmfugkld/fastid=isqxwjpiqshqdijhwtasxfajlqmo/nc=0)
Révész Tamás 20 évnyi amerikai élet után visszatért Magyarországra és az újabb könyve már itthon, Budapesten készült.
Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.
Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.
A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.
-
Az élhetőbb városokban az ingatlanok is felértékelődnek (x)
Minél több szolgáltatás és zöld van a közelben, annál jobban.
- Szabotázsakciók Franciaországban az olimpiai megnyitó napján - a nap hírei
- Hét szerrel bővült a tiltott dizájnerdrogok listája
- Kokain, „meth” és euró a buszban – videó
- Kiszorult az Apple a legnagyobbak közül Kínában
- Beindul az olimpia: a páston Szilágyi Áron, a pályán a férfi kézisek, a medencében a női pólósok
- Repeszt a Balaton felé a MÁV által bérelt mozdonyok első példánya
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
Future of Finance 2024
Sustainable World 2024
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/07/1722003032-fYemjX2BC_sm.jpg)
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/07/1721995899-XEn3OCP2C_sm.jpg)
![](https://www.hellovidek.hu/images/site/articles/lead/2024/07/1721916051-kHrQJn3Mh_md.jpg)