A Wabard Biztosító Zrt. sajtótájékoztatóján elhangzott intézkedésekről és fejlesztésekről kérdeztük a társaság vezérigazgatóját, Nagy Imrét. A biztosító - részben a vártnál dinamikusabb növekedésnek köszönhetően - tőkepótlásra kényszerült, aminek a tulajdonosok a hónap végéig eleget is tesznek, sőt új termékek bevezetésével tovább bővítik a társaság palettáját.
Pénzcentrum.hu: Milyen nehézségekkel kellett megküzdeni az indulást követően?
Nagy Imre: Egy új biztosítótársaság elindítása mindig kockázatos, de a szerencsés időzítéssel sikerült számos akadályt a vártnál könnyebben venni. A kampányidőszak sokat segített az induláskor felmerülő problémák áthidalásában. Az előzetes terveket rövid idő alatt teljesítettük, sőt a társaság által biztosított járművek száma jelenleg majdnem kétszer annyi, mint amennyit előzetesen becsültünk.
A portfólió kialakításakor a kockázatok csökkentésére koncentráltunk, az eredmények végül minket igazoltak. Többen kritikával illeték társaságunk árazási magatartását, de ezek végül - ahogy a PSZÁF is megerősítette - alaptalannak bizonyultak. A rendszerben vannak még tartalékok, a verseny fokozódása mindenképpen kedvez a fogyasztóknak.
Korábban: Elindult a Wabard: belecsaptak a közepébe
Pénzcentrum.hu: Hogyan alakultak a terv- és a tényadatok a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás területén?
Nagy Imre: Előzetesen körülbelül 50 ezer szerződővel számoltunk, de a legfrissebb statisztikák szerint már átléptük a 90 ezres határt is. Portfóliónkban jelenleg körülbelül 70 ezer egyéni ügyfél és mintegy 20 ezer flottaszerződés található, a tehergépjárművek száma 14-15 ezerre tehető. A tervezett 2-2,5 %-os piaci részesedéssel szemben 4-5 %-os eredményt értünk el, ami egy induló társaságtól mindenképpen figyelemreméltó teljesítmény.
Pénzcentrum.hu: A célpiac meghatározásakor milyen szempontokat vettek figyelembe?
Nagy Imre: Az induláskor célul tűztük ki, hogy a biztosítási piac látható szereplőjévé váljunk, ami úgy gondolom sikerült is. A célcsoport meghatározásakor kiemelt szerepet kaptak a 35 év felettiek, az állami szférában dolgozók és a többgyermekes ügyfelek. A statisztikák is azt bizonyítják, hogy ez a célcsoport az átlagosnál ritkábban okoz kárt, körültekintőbben és takarékosabban vezetnek. Az ilyen ügyfelek általában többet költenek a megfelelő biztonsági felszerelésekre és ügyelnek a járművük jó műszaki állapotára. Az egyéni szerződéssel rendelkező ügyfeleink 93,32 %-a 35 év feletti, ami kockázati szempontból az átlagosnál kedvezőbbnek tekinthető.
Korábban: A Wabard ajánlata tarolt a közszférában dolgozók és a pályakezdők között
Pénzcentrum.hu: Mekkora alaptőkével indult a társaság és milyen mértékű lesz az emelést követően?
Nagy Imre: A Wabard Biztosító Zrt. 920 millió forintos alaptőkével indult, de a dinamikus növekedés következtében 2008. december 31-én 24 millió forintos szavatolótőke-hiányt állapítottak meg. A társaság ezt az űrt idén február 11-én egy 46 milliós tőkeinjekcióval megszüntette, majd következett az új pénzügyi tervben elfogadott szavatolótőke igénynek megfelelő tőkepótlás. Az új pénzügyi terv 481 millió forintos tőkepótlást tesz szükségessé, aminek a tulajdonosok egy félmilliárdos tőkeemeléssel válaszolnak a hónap végéig. A társaság szavatolótőkéje a befizetést követően 1 milliárd 466 millió forintra emelkedik.
Korábban: WABARD: félmilliárdot kell előteremteni, ketyeg az óra!
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Pénzcentrum.hu: Milyen kockázati tényezőt képviselnek a tehergépkocsik a portfólión belül?
Nagy Imre: A szállítmányozással foglalkozó vállalkozások járműveire vonatkozó kockázat magasabb, mint a személyautóké, de a válság hatására kockázati szempontból kedvező jelenség figyelhető meg. A gazdasági válság fuvarozásra gyakorolt hatásaként megfigyelhető, hogy csökkent a járművek átlagos futásteljesítménye, ebből következik, hogy az általunk biztosított tehergépkocsik valószínűleg kevesebb kárt is okoznak. A károk gyakoriságát tovább csökkentik a szigorított közlekedési szabályok, kiemelném a zéró toleranciára és az objektív felelősségre vonatkozó változtatásokat. A rendőrségi statisztikák is azt bizonyítják, hogy érzékelhetően visszaesett a súlyos és halálos közlekedési balesetek száma.
Pénzcentrum.hu: Hogyan vizsgázott a kárkifizetési rendszerük?
Nagy Imre: A kollégáim jelentése szerint eddig mintegy 1250 kárbejelentés történt, ami az ágazatot jellemző átlag alattinak tekinthető. A károkozás gyakorisága a társaság ügyfélkörére a fent részletezett okok miatt kevésbé jellemző. Felkészült kárrendezési modellünknek köszönhetően eddig körülbelül 300 kárkifizetés történt 70 millió forint értékben, ami káreseményenként 233 ezer forintos átlagot jelent.
Pénzcentrum.hu: Milyen eredményt várnak 2009-ben?
Nagy Imre: Társaságunk hosszútávon gondolkozik, a befektetés megtérülésének első jelei várhatóan 3-5 év után jelentkeznek majd. A díjbevételünk 2009-ben várhatóan meghaladja az 5 milliárd forintot, ami szolid negatív nullszaldót eredményezhet. Társaságunkra már nem igaz a fapados jelző, a Wabard Biztosító Zrt. egy költséghatékony, ügyfél-centrikus társasággá nőtte ki magát.
Pénzcentrum.hu: Mit lehet tudni a bevezetésre kerülő új termékekről?
Nagy Imre: Társaságunk 2009-től casco ajánlatokkal is várja az autósokat, a termék népszerűsítésére rövidesen intenzív médiakampányt indítunk. A casco termékünktől hasonló gyors felfutást várunk, mint amilyet a kgfb területén produkáltunk. Az év későbbi szakaszában be kívánunk lépni a vagyonbiztosítási szegmensbe is, a termékfejlesztés gőzerővel folyik.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
- Radikálisabb vélemények is megjelentek a tiltakozó palesztinpárti tüntetők körében
- Sorban kapja a "pofonokat" a hazalátogató Harry
- Tömeges bukás, őrült befutó a Tour de Hongrie első napján - videók
- Karácsony Gergely nekiment Magyar Péter és Vitézy Dávid egy-egy listás jelöltjének
- Nánay Mihály a történelemérettségiről: nem érhette meglepetés a diákokat
- Zorrót, Gyuszi fiát és Manitut ne keressük a szavazólapon