A biztosítási díjbevételek 17 százalékkal emelkedtek 2007. első felében a tavalyi év azonos időszakához képest az Allianz csoportnál, amely leginkább a dinamikusan fejlődő kínai, indiai és oroszországi piacoknak köszönhető. Akvizíciók közül pedig lezárult a ROSNO és a Progress-Garant Biztosítók megszerzése.
Az Allianz Csoport ismét nagyon sikeres félévet zárt a növekvő piacokon. 2007. június végére a növekvő piacok forgalma 17 százalékkal nőtt, elérve a 6,3 milliárd eurót. Ez a piac az Allianznak azokat az üzleti tevékenységeit foglalja magában, amelyek helyszíne a csendes-óceáni Ázsia és Közép-Kelet-Európa (New Europe). Ennek megfelelően nőtt a nyereség is, a működési eredmény elérte a 436 millió eurót (ez 11 százalékos emelkedést jelent). A nettó nyereség 21 százalékkal nőtt, elérve a 390 millió eurót.
"Nagyon jó úton járunk ahhoz, hogy az idei évet is kétszámjegyű növekedéssel zárjuk" nyilatkozta Werner Zedelius, az Allianz SE növekvő piacokért felelős igazgatósági tagja. "Nagyon elégedettek vagyunk árbevételünk növekedésével, ráadásul a növekedés magas nyereségrátával párosul. Ez is jelzi, mennyire elkötelezettek vagyunk a növekedés és nyereségesség összhangja stratégiánk valóra váltása iránt.
Csendes-óceáni Ázsia: Nem csak India és Kína
A Csendes-óceáni Ázsiában a biztosítási díjak összege elérte a 4,1 milliárd eurót, ami a félév során először azt jelenti, hogy átléptük a négymilliárd eurós határt. "Ebben a félévben is erős növekedést produkáltunk, és ebben a félévben is egyértelműen túlteljesítettük a célkitűzéseinket," foglalta össze Dr. Zedelius.
A csendes-óceáni Ázsiában mostanában két általános jellemző alakítja az Allianz üzleti tevékenységét. Egyrészről továbbra is lenyűgöző a stratégiai fontosságú indiai és kínai piacokon elért növekedés. Kínában például az életbiztosítási díjak már most meghaladják a 2006-os egész éves értéket. Másrészről a felsoroltakon kívül több más fontos piac is van, ahol az Allianz nagyon erős pozíciókat vívott ki, így például Ausztrália, Tajvan, Dél-Korea és a délkelet-ázsiai régió. "A régióban folytatott üzleti tevékenységünket a kiegyensúlyozottság jellemzi. Továbbra is erős és szilárd alapokon nyugszik növekedésünk Ázsiai növekvő piacain, miközben erősen terjeszkedünk Indiában és Kínában, a két rakétasebességgel fejlődő államban" - teszi hozzá Zedelius.
Élet- és egészségbiztosítási üzletág
Még mindig Koreában a legnagyobb az életbiztosítás volumene, ahol a díjak összege elérte a 931 millió eurót. A nyereségesség több mint megkétszereződött, így a működési eredmény elérte a 78 millió eurót. Tajvanon sikeresen befejeztük életbiztosítónk kisebbségi kivásárlását, a vállalat új neve Allianz Taiwan Life lett. A lekötött bruttó biztosítási díjak összege csaknem elérte a 900 millió eurót.
Ez 20 százalékkal jobb, mint a hasonló tavalyi adat. Ez a kiváló eredmény a unit-linked termékek sikerének köszönhető. Az Allianz China Life már most túlszárnyalta a 2006-os teljes évi díjbevételét, és 130 millió euró díjbevételt ért el 2007. első felében, ami 173 százalékos növekedést jelent. Júliusban Jiangsu rákerült azoknak a kínai tartományoknak a listájára, ahol kaphatók az Allianz életbiztosítási termékei. Indiában a Bajaj Allianz növekedése ismét elérte a 60 százalékot, a lekötött bruttó prémiumok összege pedig 640 millió euró volt.
Vagyon- és balesetbiztosítási üzletág
A vagyon- és balesetbiztosítási üzletág teljesítményét főként Ausztrália lendítette föl, amely a térségben realizált összesen 1,1 milliárd eurós biztosítási díjbevétel nagyjából kétharmadát adja. India különösen erős területté vált (195 millió euró az év első felében, ami 38 százalékos növekedést jelent), a sikeres üzleti gépjármű biztosítás miatt. A fentiek mellett a közvetlen értékesítési csatornájú marketing- és a banki biztosítások is kezdik éreztetni pozitív hatásukat az értékesítésben. Malajziában az Allianz sikeresen megszerezte a Commerce Assurance Berhad társaságot, így az Allianz General Insurance ezen a piacon az erős második helyet mondhatja magáénak. Az Allianz hosszú távon és erősen elkötelezte magát ebben a régióban, ami Laoszban is látható, ahol a helyi önkormányzatokkal létrehozott közös vállalkozást további 30 évre megújították.
New Europe: az erős teljesítményt Oroszország tovább fokozza
Az első félévben a New Europe-ban több mint kétmilliárd eurós díjbevételt realizáltunk. Éves összehasonlításban a díjak 24 százalékkal nőttek, 2,2 milliárd euróra.
A New Europe valamennyi országa hozzájárult ehhez a pozitív fejleményhez. A díjbevétel-növekedés fő mozgatóereje Oroszország volt, ahol a "Progress-Garant" májusi akvizíciója jelentette a nagy lökést. A "ROSNO" oroszországi biztosító is bekerült a konszolidációs körbe, miután az Allianz februárban megszerezte a ROSNO-t.
Élet- és egészségbiztosítási üzletág
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az élet- és egészségbiztosítási üzletág komoly növekedést könyvelhetett el a biztosítási díjak terén - a 33 százalékos növekedés révén elérték a 607 millió eurós értéket. A működési nyereség 21 százalékkal nőtt, elérve a 34 millió eurót.
Ehhez a pozitív eredményhez különösen Lengyelország és Szlovákia járult hozzá. Mindkét országban rekordmértékű növekedést értünk el. Lengyelországban a biztosítási díjak 36 százalékkal nőttek, elérve a 314 millió eurót az Allianz termékek sikeres értékesítését követően, ahol különösen a lengyel PEKAO bank teljesített jól, de az egyik prémium unit-linked termékünk értékesítése is megnőtt. Ugyanebben az időszakban Szlovákia 43 százalékos növekedést produkált, 126 millió eurós bevétellel. Ennek a növekedésnek az oka egyrészről egy új befektetési termék értékesítése volt, másrészről az ügynökhálózat is jól teljesített.
Vagyon- és balesetbiztosítási üzletág
A vagyon- és balesetbiztosítási üzletágban a lekötött bruttó biztosítási díjak összege 2007. első hat hónapjában 21 százalékkal nőtt, elérve az 1,6 milliárd eurót. Ugyanebben az időszakban a működési eredmény 146 millió euróra emelkedett.
A fentiek mellett Oroszország, Lengyelország és Románia is hozzájárultak ehhez a pozitív fejleményhez, a gépjármű-üzletág megnövekedett eladásai révén. A lengyelországi értékesítők teljesítménye is nőtt. Lengyelország 27 százalékos növekedési rátát produkált, amellyel az év eddigi időszakában a biztosítási díjak összege 181 millió euróra nőtt. Ugyanebben az időszakban Románia 25 százalékos növekedést produkált, 173 millió eurós bevétellel.
"Ismét túlteljesítettük célkitűzéseinket a New Europe-ban, és folytatjuk a nyereséges növekedés stratégiájának végrehajtását. Ebben a fontos régióban azért tudtunk figyelemre méltó növekedést elérni, mert az Allianz dolgozói lelkesen és keményen dolgoztak a cél érdekében" - állapította meg Zedelius a New Europe fejlődéséről.
Optimisták lehetünk a növekvő piacokon 2007-ben
Werner Zedelius, az Allianz SE igazgatósági tagja bízik abban, hogy az Allianz eléri 2007-re kitűzött céljait: "A lehető legjobb úton haladunk. Meg vagyok győződve arról, hogy a növekvő piacok kiveszik a részüket abból, hogy az Allianz Csoport kétszámjegyű növekedést tudjon felmutatni, és hogy minden üzletága jelentős nyereséget érhessen el".
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hétszeres életfogytiglant kapott az isztambuli robbantásos merénylet elkövetője
- Menteni kell a halakat egy hazai tóból
- Európa többet költ fegyverekre, mint a hidegháború idején
- Megint borul a belvárosi közlekedési rend – íme a részletek
- Káliuminjekciókkal ölte meg magatehetetlen betegét egy pécsi ápoló
- Rövidített útvonalon közlekedik a H5-ös HÉV a hétvégén