A dilemma Ez évtől megszorítások következtek be a cafetéria-rendszerben is, egyre kevesebb az adható adómentes juttatás. Mindezek mellett a munkáltatóknak még egy problémával meg kell küzdeniük: hogyan tartsák meg a jól teljesítő vezetőket? Külföldön már nagy múltra tekint vissza ennek a "gondnak" a biztosítók által kínált megoldása. Alábbi cikkünkben áttekintjük, hogy itthon mely termékek jöhetnek szóba és mit kínálnak az egyes biztosítótársaságok. Tehát egy kérdésre keressük a választ: mit adjunk a vezetőknek, hogy ne veszítsük el őket?
Mielőtt belevágnánk a megoldás keresésébe, azelőtt gondoljuk át, mire is jó valójában a béren kívüli juttatás és melyek az alapvető problémái.
A munkáltató azért ad pluszt a dolgozóinak, hogy motiválja őket, és hosszú távon számíthasson a munkájukra. A skála igen széles, mást kap egy egyszerű "melós" és mást egy banki top manager. Az eszköz más, a cél és a gondok viszont ugyanazok.
A hazai és nemzetközi vállalati tapasztalatok egyaránt azt mutatják, hogy a munkaerő megtartása, a fluktuáció csökkentése a vállalatok hosszú távú versenyképessége szempontjából egyre inkább kulcstényezővé válik. Mivel a költséghatékony működés minden vállalatnál kiemelt célkitűzés, ezért egyre értékesebbé válnak az olyan motivációs eszközök, melyek képesek megteremteni az egyensúlyt a humánerőforrás-menedzsment és a pénzügyi vezetés céljai között, a vállalat még sikeresebb működése érdekében.
Egyértelmű, hogy a vezetők megfelelő motiválása kulcskérdés egy vállalat sikeres működése szempontjából. Természetesen cégenként eltérő lehet a javadalmazás formája és köre, de általánosságban elmondható, hogy rövidtávon a munkabér, a bónusz juttatások, az egészségpénztári befizetés, a gépkocsi-használat, mobiltelefon, míg hosszú távon pedig az önkéntes nyugdíjpénztári befizetés, illetve a kockázati-, egészség- és baleset-biztosítás jelenik meg leggyakrabban motivációs eszközként. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ezek a rövid és hosszú távú motivációs eszközök nem feltétlenül jelentenek komoly visszatartó erőt egy vezető számára. A rövid távú juttatásoknak csekély a megtartó ereje, mert az elvégzett munka ellenértékeként ezt azonnal megkapja a vezető, így ennek motivációs hatása nem érvényesül hosszabb távon. A hosszú távú eszközök esetén pedig, a pénzügyi teljesítés időben kitolt jellege az, ami nem támogatja kellőképpen a vezető megtartására irányuló törekvéseket, hiszen az itt képződő források csak 10, vagy több 10 év múlva csapódnak le tényleges bevételként. Középtávon hiányzik tehát egy olyan eszköz, amely komoly megtartóerőt képvisel a vezetők számára.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Megoldás = biztosítás?
Tehát szükség van egy olyan termékre, amely költséghatékony, minden időtávot felölel, motiválja a dolgozót és még adózás szempontjából is kedvező. Ez egy picit több mint három kívánság és a pontos labda sem biztos, hogy tudná teljesíteni. Lássuk sikerül-e a biztosítóknak!A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Inkább többre lesz szükség, mint kevesebbre – a heti munkaidő növelését sürgetik Ausztriában
- Eldőlt: a valaha volt legdrágább Duna-híd épül meg Magyarországon
- Lengyel külügyminiszter: Oroszország vereségével végződne a NATO elleni támadás
- Vitézy Dávid: a "turistabelváros" helyett a körúton túli Budapestet kellene fejleszteni
- Ferenc pápa fogadta Sulyok Tamást
- Itt meghallgathatja Orbán Viktor CPAC-en elmondott beszédét