2 °C Budapest

Casco: mikor akarod de nem lehet

Pénzcentrum
2006. október 6. 14:30

Egy koccanásos baleset vagy balszerencsés parkolás után sokakban megfogalmazódott a gondolat: "fizet-e a biztosító ?". A válasz egyszerű a kérdésre, ha van casco biztosítás az autón akkor igen, ellenkező esetben azonban állhatjuk mi a gyakran elég borsos számlát. Most megvizsgáljuk, néhány hazai társaság segítségével, hogy milyen feltételek megléte esetén köthetjük meg ezt a fajta biztosítást, illetve mik a kizáró okok.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Kizárás kizárva - sportkocsik hátrányban

Az Allianz Hungária biztosítási feltételeiben nincsenek kizárások arra vonatkozóan, hogy valamely típusra vagy bizonyos paraméterek mellett ne lehetne casco biztosítást kötni.

Elzárkóznak viszont annak a járműnek a casco biztosításától, amelynek származása, tulajdonjoga kétséges. Minden egyéb esetben mérlegelik a kockázatot, és természetesen azt is, hogy a biztosítandó gépjármű esetén a szerződésben vállaltakat tudják-e, és ami még ennél is fontosabb, az ügyfél megelégedésére tudják-e teljesíteni.

Ami az említett kockázatot illeti, elmondható hogy rendkívüli kockázatot jelentenek például a nagy értékű, nagy teljesítményű és nagyon alacsony építésű sportautók, hiszen sérülésük a hazai utakon már csak a kátyúk, a magas járdaszegélyek miatt is biztosra vehető. A szolgáltatási szempont pedig abban az esetben kerül előtérbe, amikor már a szerződéskötéskor tudni lehet, hogy káresemény bekövetkeztekor a jármű kora vagy ritkasága, az alkatrészellátási és javítási háttér hiánya miatt a társaság nem tudja garantálni megfelelő színvonalú szolgáltatást.

Repülőtéri autók sem köthetnek

Az OTP Garancia esetében lapvetően azt mondhatjuk, hogy minden olyan gépjárműre lehet a társaságnál biztosítást kötni, amire meglévő viszontbiztosítási fedezetük van. Jellemző kizárások a viszontbiztosítotti körből a versenygépjárművek, a repülőtéren használt járművek, a veszélyes anyag szállítást végző járművek (pl. nitroglicerin, robbanószer, mérgező vegyszer, mérgező hulladék, radioaktív anyag). Természetesen ez a társaság is végez kockázat-elbírálást, mely során a ki nem zárt járművek esetében is születhet a biztosításkötést elutasító döntés.

A biztosítási díj alapvetően a jármű értékéből indul ki, ezért alapvetően a legolcsóbb gépjárművek díjai lesznek a legalacsonyabbak, míg a legdrágább, egyedi gépjárművek díjai a legdrágábbak. A másik befolyásoló tényező az önrész. Minél magasabb önrészt vállal a szerződő fél, annál alacsonyabb díjjal kell számolnia és fordítva, az alacsony önrész többlet kockázattal és így többlet díjjal jár.

Hátrány a taxisoknál

A Groupama Biztosító esetében a személygépjárműveknél van néhány kitétel melyek teljesülése esetén a társaság elutasítja az ügyfél ajánlatát. Íme-a kizáró okok:

• az autó idősebb 8 évesnél
• taxi és bér-gépkocsi
• oktató autó
• "AF"-es alvázszámú autó
• külföldi rendszámú autó
• Z rendszámú autó
• totálkárt követően helyreállított autó
• 50 millió Ft egyedi értéket meghaladó autó
• 10% alatt finanszírozott

Ezen kívül:

Ha nem szerepel az Eurotaxban ( pl.: az Egyesült Államokban vagy Japánban (Nismo ) forgalomba helyezett - vagy egyedi kivitel )
Luxus/sport márkák, pl: Porsche - Ferrari - Bugatti
Bizonyos sport kivitelek: M-s BMW, AMG Mercedes Benz, Mitsubishi EVO

A Groupama Biztosító segítségével megnézzünk néhány tarifát, ami alapján nagyságrendileg mindenki besorolhatja a saját gépjárművét és lelkileg felkészülhet a fizetendő díj nagyságára.


A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. november 30. kedd
András, Andor
48. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?