5 °C Budapest

Minden negyedik embernek van - Mi az?

Pénzcentrum
2006. február 21. 12:06

A GfK Hungária Biztosításpiaci Adatszolgáltatás legfrissebb, 2005. évet feltérképező tanulmánya szerint a hazai lakosság mintegy harmada személyét, háromnegyede vagyonát biztosítja, negyede pedig életbiztosítással rendelkezik. A vagyonbiztosítási formák közül továbbra is a lakás- és házbiztosítás a legelterjedtebb.

A GfK Hungária Piackutató Intézet 1998 óta negyedévente készít Biztosításpiaci Adatszolgáltatás címmel felmérést a 15 éves és idősebb magánszemélyek, és háztartások biztosítótársaságok iránti attitűdjéről, a különböző biztosítási formák kedveltségéről és a különböző biztosításformák közötti választás mögött meghúzódó motivációkról, valamint a lakosság ezzel kapcsolatos szándékainak alakulásáról. A legfrissebb, 68. számú Jelentés 2005. év egészét térképezi fel.
A legfrissebb adatokból az derült ki, hogy 2005-ben a hazai lakosság mintegy harmada rendelkezett személyes biztosítással, háromnegyede  vagyonbiztosítással, egynegyede pedig életbiztosítással. A személyes biztosítással rendelkezők körében legnépszerűbb az elérésre szóló életbiztosítás (29 százalék), a kockázati és a tisztán elérési életbiztosítás szolgáltatásait ötvöző vegyes életbiztosítás (27 százalék), és a nyugdíjbiztosítás (27 százalék) volt. A vagyonát biztosító minden öt háztartásból négynek van lakás- vagy házbiztosítása (84 százalék), ötből háromnak kötelező gépjármű felelősségbiztosítása (59 százalék), ám csupán 13 százalékuknak van CASCO biztosítása. A felmérés eredményei szerint az előző év során a válaszadóknak csupán 8 százaléka kötött utazáshoz utasbiztosítást.
A válaszok alapján a megkérdezettek közel kétötöde tervezi biztosítás kötését és mintegy harmada szándékozik további biztosítást kötni az elkövetkező két évben. Mindkét csoport körében legnagyobb népszerűségnek a lakás- és házbiztosítás, illetve a vegyes életbiztosítás örvend. A biztosítás kötését tervezők 16-16 százaléka nyugdíj-, illetve kötelező gépjármű felelősségbiztosítás kötését fontolgatja. A további biztosítás kötését tervezők körében harmadik helyen a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (17 százalék) áll, a preferencialista negyedik helyén pedig az elérésre szóló életbiztosítás (16 százalék) és a nyugdíjbiztosítási konstrukciók (16 százalék) osztoznak.
Az egyes biztosítási formák kedveltségének aránya a valamilyen biztosítással rendelkező és további biztosítás kötését tervezők körében (az adatok százalékban kifejezve)
 
Lakás-, házbiztosítás
27
Vegyes életbiztosítás
19
Kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
17
Elérésre szóló életbiztosítás
16
Nyugdíjbiztosítás
16
Befektetéshez kötött életbiztosítás
11
Utasbiztosítás
10
Magán balesetbiztosítás
6
Magán betegbiztosítás
6
Kockázati életbiztosítás
5
CASCO
5
 
Forrás: GfK Hungária – Biztosításpiaci Adatszolgáltatás 2005.
A felmérést végző kutatók arra is kíváncsiak voltak, hogy a lakosság milyen szempontok alapján ítéli meg, illetve választja ki a számára legmegfelelőbb a biztosítótársaságot. A valamely társaságot szimpatikusnak tartók számára legfontosabb szempontok a jó hírnév (31 százalék), az ajánlatokhoz fűződő kedvező feltételek (27 százalék) és a megbízhatóság (26 százalék). Meglepő módon az informális csatornák súlya a fentiekhez képest kisebb: a barátoktól és ismerősöktől kapott pozitív jelzések csupán 15 százalékukra van meggyőző hatással.
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm