A német autógyártók a pénzügyi válság óta nem tapasztalt nyomás alá kerültek a július-szeptemberi időszakban - derül ki az EY könyvvizsgáló és tanácsadó cég hétfőn...
A dízel és a benzin ára között szokatlanul nagy különbség alakult ki a hazai töltőállomásokon, ami 2008 óta nem látott mértéket ért el az év ezen szakaszában. Míg a benzin ára stabil maradt, a gázolaj jegyzése meredeken emelkedett, ami mögött súlyos globális ellátási problémák állnak- írta meg a Portfolio.
Különös jelenség figyelhető meg a hazai üzemanyagpiacon: miközben a benzin ára alig változott az elmúlt időszakban és stabilan 600 forint alatt maradt literenként, addig a gázolaj ára jelentős emelkedésnek indult. A két üzemanyagtípus közötti árkülönbség mára elérte a literenkénti 20 forintot, a dízel kárára.
Ez a helyzet azért is rendkívüli, mert az év ezen szakaszában általában a benzin szokott drágább lenni a nyári turizmus és a megnövekedett lakossági fogyasztás miatt. Ilyen mértékű árkülönbséget július közepén utoljára a 2008-as gazdasági világválság idején tapasztalhattunk.
A szokatlan piaci helyzet hátterében súlyos globális dízelellátási problémák húzódnak meg. Mind az amerikai, mind az európai készletek kritikusan alacsony szintre süllyedtek, ami felhajtja az árakat. Az Egyesült Államokban 1996 óta nem voltak ilyen alacsonyak a dízelkészletek az év ezen időszakában, míg Európában a határidős jegyzések még az izraeli-iráni konfliktus csúcspontjánál is feszítettebb piacot jeleznek.
Az ellátási nehézségeket több tényező együttesen okozza: az Atlanti-óceán mindkét partján történt finomítói bezárások, a közelmúltbeli üzemzavarok, valamint az OPEC+ által bevezetett termeléscsökkentés. A kilátások sem kecsegtetnek gyors javulással. Az amerikai dízelkészletek várhatóan júliusban is alacsonyak maradnak, mivel a kanadai nyersolajexport növekedése csak a harmadik negyedév közepén-végén várható. Európában pedig a közepes és nehéz olajok szűkössége a szakértők szerint hosszabb ideig is eltarthat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
További kockázatot jelentenek a nyári hőhullámok, amelyek nyomást gyakorolhatnak a termelésre, valamint az észak-atlanti hurrikánszezon, amely veszélyeztetheti az amerikai üzemanyag-előállítást. A magas dízelárakhoz az is hozzájárul, hogy a gázolajba kötelezően bekeverendő biokomponens ára is jelentősen emelkedett.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








