Egyre több csalási kísérletet lepleznek le a KRESZ-vizsgákon: rejtett kameráktól a fizetett dublőrökig sokféle trükkel próbálnak átjutni a vizsgázók.
Drágult a műszaki vizsga, és a régebbi járművek átvizsgálása gyakran többe kerül, mint egy újabb, drágább modellé. A vizsgaállomások költségei is nőttek, és az autók állapota is romlik – mindezek együtt vezettek a jelenlegi árakhoz, írja a Vezess.hu.
Manapság már a legtöbb helyen 40–50 ezer forint között mozog egy műszaki vizsga ára, főleg, ha az autó régebbi típus. Eközben egy újabb, drágább jármű akár olcsóbban is megúszhatja a vizsgát, főként a kisebb javítási igények miatt.
Bár a hatósági ár 15 600 forint, a vizsgaállomások szinte minden esetben előzetes átvizsgálást is felszámolnak, ami akár megduplázza a végösszeget, ami szerintük elkerülhetetlen: egy 15 éves autót sokkal több idő és figyelem felkészíteni a vizsgára, mint egy újat, hiszen már egy hibás ablaktörlő is bukáshoz vezethet.
Drága géppark, rossz állapotú autók
A vizsgaállomások költségei jelentősen megnőttek. Egyetlen vizsga 45–60 percet vesz igénybe, és az állomások csupán 11 700 forintot tarthatnak meg a hatósági árból.
Emellett a géppark fenntartása, energia- és munkaerőköltségek is nőttek. Az autók állapota pedig sokszor siralmas – az emberek már szerelőhöz sem viszik a kocsit a vizsga előtt, nincs pénz javításra. Ez mind rontja az esélyt egy sikeres vizsgára.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Bukási arányok és vidéki árkülönbségek
Hiába gondolnánk, hogy vidéken olcsóbb lehet a vizsga, nincs igazán érdemi árkülönbség földrajzilag. A költségek miatt a legtöbb helyen hasonló díjakat számolnak fel.
Eközben az elmúlt években megugrott a sikertelen vizsgák aránya is – jelenleg minden 30. autó nem megy át. A leggyakoribb hibák: korrózió, fékproblémák és nem megfelelő világítás. A műszaki vizsga tehát nemcsak drágább lett, de egyre nehezebb is megfelelni rajta.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








