Petr Pavel szerint eljött az a pont, amikor a NATO légterét megsértő orosz repülőgépeket és drónokat akár le is kellene lőni, ha Moszkva tovább feszegeti...
A Stellantis olaszországi járműgyártása 37%-kal esett vissza 2024-ben, különösen a személyautók termelése zuhant drámaian, 1956 óta a legalacsonyabb szintre. Az autóipari óriás 2025-re jelentős beruházást ígért, de a termelés fellendülése csak 2026-tól várható az új modellek bevezetésével.
Az autógyártó Stellantis olaszországi termelése 37%-kal esett vissza tavaly, különösen a személygépkocsik gyártásának drámai csökkenése miatt – közölte a FIM-CISL szakszervezet a Reuters szerint. Az olaszországi túlkapacitás kezelése érdekében a cég jelentős mértékben támaszkodott államilag támogatott ideiglenes leállási programokra. Bár a Stellantis decemberben egy termelésnövelési tervet mutatott be, növekedés csak 2026-tól várható az új modellek piacra dobásával.
A szakszervezet szerint a Stellantis – amely 2021-ben jött létre a Fiat Chrysler és a francia PSA-Peugeot egyesüléséből – tavaly 475 090 járművet gyártott Olaszországban, szemben a 2023-as 751 384 darabbal.
Különösen a személyautók gyártása zuhant 46%-kal, az 1956 óta legkisebb szintre, míg a haszongépjárművek termelése 17%-kal csökkent. A Stellantis nem kívánt reagálni a hírekre.
Az európai autógyártókhoz hasonlóan a világ negyedik legnagyobb autógyártója is küzd a gyenge kereslettel – különösen a teljesen elektromos járművek iránt –, a szabályozási bizonytalansággal és a kínai versennyel.
A FIM-CISL bejelentette, hogy részt vesz az IndustriALL Europe munkavállalói szervezet által február 5-re Brüsszelbe tervezett tüntetésen, két héttel azelőtt, hogy az Európai Bizottság bemutatja „tiszta ipari megállapodását”. A szakszervezet vezetője, Ferdinando Uliano szerint fontos lenne felülvizsgálni az EU 2025-től életbe lépő szén-dioxid-kibocsátási csökkentési célkitűzéseit. „Ez Európa küzdelme” – mondta Uliano, utalva az európai autóipart érintő válságra. „Egyes országok önmagukban csak veszíthetnek.”
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Stellantis öt autógyárat működtet Olaszországban, valamint egy haszongépjármű-gyártó üzemet. A torinói Mirafiori üzemben a termelés 70%-kal csökkent tavaly, de még ennél is rosszabbul teljesített a modenai Maserati-gyár, Olaszország „motorvölgyének” központja, ahol 79%-os visszaesést regisztráltak. „Nagyon aggódunk a Maserati miatt” – mondta Uliano. „Gyorsan egyértelmű és részletes tervet várunk a Maserati számára.”
A Stellantis decemberben ígéretet tett arra, hogy 2025-ben 2 milliárd eurót (2,1 milliárd dollárt) fektet be Olaszországba, hogy új modellek gyártását indítsa el néhány helyi üzemében.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.








