Az idei tél korán és erőteljesen indulhat, főként Észak-Amerikában, míg Európában bizonytalanabb a helyzet.
A Volkswagen és dolgozói között egyre élesebb ellentét alakult ki a németországi gyárak költségcsökkentési tervei miatt, amelyek bércsökkentéseket és esetleges gyárbezárásokat is magukban foglalnak. Míg a vállalat vezetése szerint a radikális lépések elengedhetetlenek a versenyképesség megőrzéséhez, a szakszervezetek elfogadhatatlannak tartják a javaslatokat, és több hullámban sztrájkolnak. A tárgyalások folytatódnak, de a feszültség tovább fokozódik, a megoldás pedig egyelőre bizonytalan.
A Volkswagen főtárgyalója, Arne Meiswinkel hétfőn kijelentette, hogy a szakszervezeteknek és a vezetőségnek alternatív megoldásokat kell találniuk a németországi gyáraik számára, miután a vállalat fenntarthatatlannak minősítette a szakszervezetek által javasolt tervet.
Továbbra is szükség van a költségek csökkentésére és a túlkapacitás megszüntetésére
– mondta a Reuters szerint Meiswinkel a vállalat és a munkavállalói képviselők közötti negyedik tárgyalási forduló előtt.
Hétfőn a cég munkavállalói további sztrájkokkal növelték a nyomást a vállalat vezetésére a németországi telephelyeken, miközben megkezdődött a bércsökkentésekről és gyárbezárásokról szóló egyre feszültebb vita újabb fordulója. Az eredetileg szeptemberben megkezdett tárgyalások legújabb fordulója olyan időszakban zajlik, amikor Európa legnagyobb autógyártója radikális költségcsökkentési módokat keres Németországban, hogy felvegye a versenyt az olcsóbb ázsiai riválisokkal, amelyek beléptek a hazai piacra.
A Volkswagen válsága Németországot a bizonytalanság és a belföldi politikai feszültség időszakában érte Európa legnagyobb gazdaságában, miközben az autógyártók szektora is szélesebb körű átalakuláson megy keresztül. Olaf Scholz kancellár, aki rosszul szerepel a közvélemény-kutatásokban a közelgő előrehozott választások előtt, hétvégén figyelmeztette a Volkswagent a gyárbezárások következményeire. A munkások kilenc németországi VW telephelyen négyórás sztrájkokat tartanak – ez már a második munkabeszüntetés a héten, és kétszer olyan hosszú, mint az első alkalommal tartott kétórás akciók.
A tárgyalások megkezdése előtt a szakszervezeti vezetők további sztrájkokat helyeztek kilátásba, ha a VW nem közeledik az ő álláspontjukhoz, de nyitva hagyták a karácsony előtti megoldás lehetőségét.
Ideje, hogy a vezetőség lépjen. A mai elvárásunk az, hogy a vállalat ne ragaszkodjon tovább a maximális követeléseihez, és közeledjen felénk. A bizalom megrendült... a munkavállalók nagyon dühösek. A Volkswagen márkát fenyegeti a károsodás veszélye a vezetőség viselkedése miatt, és a részvényárfolyam is a mélypontra zuhant. Ez a vezetőség felelőssége
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
– mondta Thorsten Groeger, az IG Metall főtárgyalója egy wolfsburgi találkozón, ahol a vállalat központja található.
A dolgozók, akik elutasítanak minden bércsökkentést és gyárbezárást, további nyomást gyakorolhatnak akár 24 órás vagy határozatlan idejű sztrájkokkal is.
Talán ez majd észhez téríti a VW igazgatótanácsát. Ha nem, akkor tovább szorítjuk a csavarokat, de akkor a helyzet valóban nagyon, nagyon kellemetlen lesz
– áll az IG Metall dolgozóknak kiadott tájékoztatójában. A Volkswagen ragaszkodik ahhoz, hogy kapacitás- és bércsökkentések szükségesek, mivel az európai autók iránti kereslet visszaesett, miközben a németországi költségek miatt lehetetlen versenyezni az új riválisokkal.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








