A német autógyártók a pénzügyi válság óta nem tapasztalt nyomás alá kerültek a július-szeptemberi időszakban - derül ki az EY könyvvizsgáló és tanácsadó cég hétfőn...
A 2019 óta működő, Ügyfélkapun keresztül elérhető Jármű Szolgáltatási Platformon díjmentesen lekérdezhetők a járművek adatai, amit napi szinten bő 63 ezerszer vesznek igénybe a felhasználók. A rendszer a különböző ágazati szervek nyilvántartásaiban tárolt információkat gyűjti össze, így egy felületen megismerhetők a jármű alap- és műszaki adatai, eredetisége, vagy káreseményekben való érintettsége is.
A Jármű Szolgáltatási Platform lehetővé teszi a Magyarországon üzemelő járművek életútjának ingyenes megtekintését, amelyhez csupán egy rendszám megadása szükséges. A platform a kapcsolódó magyar nyilvántartásokból származó információkat gyűjti egybe, így nagyban hozzájárul a járművekkel kapcsolatos tájékozódás hatékonyabbá tételéhez. A rendszer felhasználóinak és a lekérések a száma folyamatosan emelkedik: 2023 első negyedévében naponta átlagosan 20 782 felhasználó indított 63 806 lekérést. A 2019-es indulás óta több mint 70 millió 60 ezer lekérdezést igényeltek a felhasználók.
Az Ügyfélkapun történő belépést követően a felület tájékoztatást nyújt többek között a kiválasztott jármű
- alapvető műszaki adatairól,
- származási és eredetiségére vonatkozó adatairól, beleértve az eredetvizsgálat során készült fényképeket,
- forgalomban tartással kapcsolatos adatairól,
- műszaki állapotáról,
- futásteljesítmény-adatairól,
- vagy épp arról, hogy érintett-e bármilyen 2019 óta bekövetkezett káreseményben.
A Jármű Szolgáltatási Platform az IdomSoft Zrt. projektjeként valósult meg, célja az ügyintézési folyamatok, valamint a nyilvántartások felülvizsgálata, racionalizálása és továbbfejlesztése. A felület a itt érhető el.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








