Mitől lesz egy társadalom valóban élhető? És miért marad le Európa harmada ezen a téren? Megmutatjuk!
Az első negyedévben harmadával több üzemanyag fogyott a nagy üzemanyagtöltő-láncok kútjain, mint az egy évvel korábbi azonos időszakban.
Az első negyedév során 34 százalékkal több üzemanyagot adtak el a márkás láncok hazai kútjain, mint tavaly ugyanekkor – írta a Népszava az iparág nagy magyarországi cégeit képviselő Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) csütörtökön nyilvánosságra hozott forgalmi adataira hivatkozva.
Az adatokat érdemes annak fényében értelmezni, hogy az ársapka miatt az autósok egy része a kis kutakról átszokott a MÁSZ-kimutatásban szereplő márkás láncokra. Egri Gábor, a 2 ezer hazai töltőállomás mintegy felét kitevő kis kutakat tömörítő Független Benzinkutak Szövetsége elnöke a Nészavának azt nyilatkozta, hogy a köreikben 30-40 százalékos igénycsökkenés jelentkezhetett.
Január és március között közel 1,1 milliárd liter üzemanyagot tankoltak a márkás láncokhoz tartozó kutakon, ami rekordnövekedésnek számít. A szövetség a gázolaj piacán 43 százalékos ugrást tapasztalt, az első negyedév során 640 millió liter dízelt vásároltak a márkás kutakon. Benzinből pedig 383 millió liter fogyott, ami 29 százalékkal több, mint tavaly az első három hónapban. Ezen belül a 95-ös motorbenzin 42 százalékos ugrással szintén kilőtt.
Az elmúlt három év során folyamatosan zuhant a 95-ös népszerűsége, amivel párhuzamosan egyre nagyobb népszerűségre tettek szert a prémiumtermékek. Kiemelt minőségű benzinekből ezúttal 13 százalékkal kevesebbet, 59 millió litert értékesítettek a márkás kutakon. Szakértők szerint a jelenség egyértelműen az alapüzemanyagok tavaly november 15-e óta érvényes, 480 forintos felső korlátjával magyarázható – írja a lap. A forgalomugrás jórészt külső hatásoknak, így elsősorban a külföldi fuvarozók, illetve határmenti lakosok magyarországi többlet-tankolásának tudható be.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








