A teljes tiltás helyett 90 százalékos szén-dioxid-kibocsátás‑csökkentést várna el a gyártóktól az Európai Tanács.
2019 első negyedévében 49 900 forint volt a személyautókra megkötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) átlagdíja a Netrisk adatai szerint. Az autósok így átlagosan csupán 1,6 százalékkal fizettek többet a kötelezőért, mint tavaly ilyenkor, amikor az akkor még létező baleseti adóval együtt átlagosan 49 100 forintos éves díjon szerződtek.
A biztosításközvetítő cég értékesítési csatornáinak (offline partneri, online és call centeres értékesítések) összegző adatai szerint az idei évközi szezon eddigi nyertesei a K&H, az Union és az Allianz voltak: e három biztosító együttesen az új szerződések 59 százalékát szerezte meg.
A lízinghez önrész kell, az autóhitelhez nem! Válogass a Pénzcentrum kalkulátorában!
- mutat rá Sebestyén László, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója. Az évközi időszakban az ügyfelek alapvetően két okból kötnek kgfb-szerződést: vagy a jármű tulajdonjogának megszerzésekor (ezt nevezik azonnali kötésnek), vagy a már meglévő szerződés évfordulóját megelőzően elvégzett díjszámítás nyomán, (ezt nevezik évfordulós kötésnek). Az első negyedévben kezdeményezett összes kgfb-szerződésnek 40 százaléka évfordulós váltás volt. Ez az évről évre emelkedő arány is azt mutatja, hogy - bár még bőven van tér a további fejlődésre, - egyre több olyan autós van, aki a kampányidőszakon kívül is tudatosan összehasonlítja a biztosítók ajánlatait.
Az évfordulós kötések átlagos díja az első negyedévben 38 100 forint volt, ami gyakorlatilag megegyezik a tavalyi 38 ezer forintos értékkel. Az azonnali kötések átlagosn 57 700 forinton születtek, ebben a körben 2,5 százalékos volt a drágulás az egy évvel korábbi 56 300 forinthoz képest. A másfélszeres eltérést elsősorban a kétféle autóállomány eltérő összetétele és bónuszbesorolása okozza.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Lecserélnéd a régi kocsit? Válogass az autóhitelek közt kalkulátorunkban!
Az év végi kampányhoz hasonlóan évközben is számos díjkedvezményt kínálnak a biztosítók, melyek összességében akár harmadával is csökkenthetik az adott autóra vonatkozó fizetendő díjat. Ilyen kedvezmény jár például a bankszámláról történő díjfizetésre vagy az egyösszegű befizetésre is. Ez utóbbinak köszönhetően folyamatosan nő az éves díjat egy összegben rendezők aránya: a tavalyi 60-ról 63 százalékra emelkedett a részesedésük. A negyedéves gyakorisággal fizetők aránya 33-ról 31 százalékra csökkent - a fennmaradó 6 százaléknyi autós két részletben rendezi kötelező biztosításának számláját.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








