Több autó is lerobbant, miután vízszennyezett benzint tankoltak az M7-es autópálya egyik Shell-kútjánál.
Magyarországon az autószerelés bizalmi szolgáltatás. A megkérdezettek 74 százaléka választja a kisebb, márkafüggetlen szervízeket, a legfőbb választási szempont pedig a szakértelem. Azt is mutatjuk, kik hordják márkaszervízbe a kocsiaikat.
A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet a Robert Bosch Kft. megbízásából a 2008 óta kétévente országos, reprezentatív kutatás keretében térképezi fel a magyar autósok szervizeltetési szokásait.
Durva átrendeződés ment végbe
Az első, 2008-as kutatás eredményei azt mutatták, hogy Magyarországon az autósok 51 százaléka kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyben, 38 százaléka pedig márkaszervizben javíttatta az autóját. Az utóbbi kategóriába eső szervízalkalmak közel fele nem mellesleg garanciális javítás volt.
Az arányok folyamatosan a kisebb, márkafüggetlen műhelyek javára tolódtak el:
A trendet a hazai járműpark öregedése is okozza, hiszen az idősebb autókat kevésbé viszik márkaszervizekbe: a 20 éves kor feletti autót használók esetében a kisebb, márkafüggetlen műhelyt választók aránya már 81 százalék, ráadásul 15 százalékuk saját maga javítja a kocsiját. Az 5 évnél fiatalabb járművek tulajdonosainak azonban már 64 százaléka javíttat márkaszervizekben, amelynek kicsit kevesebb, mint a fele a garanciális javítás.
Nagyapapik az unokákkal
Az autótulajdonosok életkori megoszlását vizsgálva érdekes, hogy márkaszervizt leginkább
- a 18-29-év közöttiek és a
- 60 év fölöttiek választanak,
míg a kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyek a 30-39 év közöttiek körében a legnépszerűbbek.
A 2016-os felmérés eredményei azt mutatják, hogy az autószerelés a magyarok számára minden eddiginél bizalmibb szolgáltatásnak számít:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A hazai autósok szervizválasztásának legfontosabb szempontja a szakértelem, aminek a jelentősége 2008 óta folyamatosan növekszik. Érdekes változás, hogy az autósok számára 2016-ra a szervizeltetés várható költségeinél is jelentősebb tényezővé vált a szerviz megbízhatósága, így a költségek csak a szervizválasztás harmadik legfontosabb szempontjaként jelennek meg.
Miként a kutatás eredményei is alátámasztják, a szervizválasztásra az autótulajdonos családok jövedelme is hatással van. Idén az alsóbb jövedelmi kategóriába tartozó válaszadók
- 81 százaléka kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelybe viszi autóját,
- 12 százalékuk pedig maga javítja,
- márkaszervizbe csupán 6 százalékuk viszi.
Ugyanez az arány a felső jövedelmi csoportban:
- kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelybe 68 százalék viszi, csupán
- 2 százalékuk javítja saját maga, míg
- a márkaszervizek szolgáltatásait 28 százalékuk veszi igénybe.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








