A Nissan Motor jelentős, 14,5%-os csökkentéssel módosította éves működési nyereség-előrejelzését.
Ellentmondásosak a használt autó eladási statisztikák, míg a KSH-nál csökkenő trend figyelhető meg, addig a kereskedők szerint egyre több használt autót vesznek a magyarok. Ezt elsősorban az eltérő számítás adja, az állami szerv ugyanis nem számol a külföldről behozott járművekkel, amelyek már a teljes kereskedelem ötödét adják. A vásárolt autók egyébként egyre öregebbek, mostanra az átlagéletkor meghaladja a 12 évet is.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2014 óta csökkenő trendet mutatnak a használt autó vásárlások Magyarországon. Ugyan a negyedéves adatokban láthatunk eltéréseket, de ha az azonos negyedéveket vizsgáljuk, akkor csökkenés volt látható. A 2016-os vásárlási adatok viszont már nem mutatnak további esést, az első negyedéves statisztika szerint megállt az eladások csökkenése.
A Használtautó.hu adatai szerint azonban pontosan ellentétes mozgás figyelhető meg, náluk már évek óta növekvő trendet mutat a használtautó-piac. Az eltérés abból adódik, hogy míg a KSH csupán a belföldi kereskedelmet vizsgálja, addig a portál a külföldről importált autókkal is számol. Ezek értékesítése viszont gyakorlatilag kilőtt: minden ötödik autót külföldről hozzák be hazánkba.
Ahogy az a KSH statisztikájából kiderül, a teljes autó piac mindössze 15 százalékát teszik ki a használt járművek, azonban a külföldi autókkal együtt már a 20 százalékot is megközelítené. Lényeges, hogy a KSH érték alapú megközelítést használ, vagyis nem darabszámmal számol. Ha figyelembe vesszük, hogy használt gépjárművek ára sokszor a töredéke egy új autó árának, akkor
Milyen autókat veszünk?
Az AAA autó statisztikája szerint az itthon eladásra kínált autók átlagéletkora 12 év, amelyeket 1,6 millió forintos átlagáron hirdetnek meg. Ezek a járművek jellemzően 180 ezer kilométert futottak, vagyis évi 15 ezer kilométert tettek meg a tulajdonosok a hirdetésben szereplő autókkal.
Az AAA adatai szerint a legnépszerűbb három típus még mindig:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- Az Opel Astra,
- A Suzuki Swift,
- A 3-mas BMW,
- de ezek mellett a Volkswagen Passatok és a Ford Focusok is népszerűek.
Ha a márkákat nézzük, akkor is hasonló a sorrend, a Datahouse (Használtautó.hu) szerint
- Az Opel 14 százalékot,
- A Suzuki és a Volkswagen 10-10 százalékot,
- A Ford 8, míg
- A Renault 7 százalékot hasít ki a használt autó piacból. Ez azt is jelenti egyben, hogy a magyarok fele ezeket a márkákat választja.
Sokan esküsznek a használt autókra, de olyan is akad, aki csakis újat venne. A használt autó vásárlás hátránya (legalábbis a jelenlegi magas átlagéletkornál), hogy a gazdát cserélő autók jellemzően több károsanyagot bocsátanak ki és a biztonsági felszereltségük is elavultabb. Emellett a modern autóknál már törekszenek a minél alacsonyabb fogyasztásra, így egy új autó szinte biztosan kevesebb üzemanyaggal beéri, mint a típus korábbi változata. Az alacsonyabb vételár mellett persze van előnye is a használt autóknak. Az idősebb járműveknek olcsóbb a javíttatása és a biztosítási díjai is alacsonyabbak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml