Rendkívül nagy kihívást jelentő, ám mégis nagyon sikeres évet zárt 2022-ben a Budapest Airport. A vállalat visszaépítette a COVID előtti utasforgalom 75%-át.
Minden gyermekbetegsége ellenére marad az útdíjrendszer, a kérdéses szakaszok problémája hamar megoldódhat: a Duna-hidakon való áthajtáshoz elegendő lehet egy matrica is, a repülőtérre vezető gyorsforgalmi út mentesülhet a díjfizetési kötelezettségtől. A városi elkerülő szakaszok helyett a lakott területeken áthajtók is idővel a megyei matricát választhatják - Fónagy János, volt közlekedési miniszter szerint. A tanulmányokat később hozzák nyilvánosságra: a rendszer nullszaldós lesz - áll az államtitkár Népszabaságnak adott interjújában.
A kritkák ellenére marad az első napjától érvényes útdíjrendszer, korrekciók elképzelhetőek, de érdemi puhulásra ne számítson senki - közölte Fónagy János a Népszabadságnak adott interjújában. A kormány "nem szeretné elvenni a lehetőséget az emberektől, hogy a megyei matricákkal olcsóbban és többen használják az autópályákat". Ennek érdekében az alábbi területen kész a kompromisszumra:
- a megyei matricák a következő megye első útba eső autópálya-lehajtójáig lennének érvényesek (ezzel a dunaújvárosi és a szekszárdi Duna-híd problémája is megoldódhat),
- várhatóan a 200 méteres repülőtéri szakasz pedig díjmentessé válhat, illetve
- néhány gyorsforgalmi út(szakasz) kikerülhet a díjfizetési kötelezettség köréből.
A megyei útdíjrendszer bevezetését komoly számítások előzték meg, azonban ezeket a tanulmányokat később hozzák nyilvánosságra - közölte Fónagy. A tervek szerint a szisztéma annak ellenére nullszaldós lesz, hogy pusztán a fizetős városi elkerülő szakaszokért (például M85-ös Enese, M9-es Kaposvár) várhatóan senki sem fog matricát venni, azonban a nagyobb üzemanyag-fogyasztás és a lassabb haladási idő miatt idővel ezek az emberek is rájönnek majd, hogy jobban megéri 5 ezer forintért éves matricát venni - bizakodott az egykori közlekedési miniszter. Kérdés, hogy a budaörsiek, az érdiek, a Vecsésről bejárók és a Pesttől északabbra lakó térségekben élők is az államtitkári logika szerint döntenek-e, egy viszont biztos: a Gödöllő irányából bejárok tényleg több tízezer forintot spórolhatnak.
A megyei matricák bevezetése a kormány optimista feltételezései szerint nem lesz veszteséges. Az államtitkár szerint az országos matricák visszaszorulását (az eddigi adatok alapján az előző évhez képest nincs számottevő változás), a megyei matricákból és az elektronikus útdíjrendszerben fizető tehergépkocsik üzemben tartók ellensúlyozhatják.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Rettenetes földrengés volt Törökorzságban és Szíriában - videó
- Kőolajszankciók vasárnap óta - megszólalt a Mol
- Csányi Sándor: a válogatottban jól sikerült a fiatalítás
- Ennek a városnak minden kövét vér áztatta - miért vállalják a hatalmas áldozatokat Bahmutnál?
- Már a tél sem teljesen kullancsmentes itthon - egyetlen fajra kell figyelni
- Tömegverekedés a Fradi-Újpest előtt - videók, rendőrségi reagálás
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


