Mitől lesz egy társadalom valóban élhető? És miért marad le Európa harmada ezen a téren? Megmutatjuk!
A héten ismét emelkedik a cigaretta ára, ezért megnéztük, mennyit kell fizetni mostantól a legnépszerűbb dohánytermékekért. Azt is kiszámoltuk, egy átlagos dohányzó évente mennyivel költ majd többet.
Néhány héttel ezelőtt már beszámoltunk róla hogy 2018 szeptemberétől drágulás jön a dohánytermékek piacán. Az emelés mértéke akkor még nem volt ismert, most azonban a Pénzcentrum azt is megtudta, hogy 30 forinttal kell többet fizetni a dohányosoknak egy doboz cigarettáért. Az egyes termékek friss árairól a NAV oldalán közzétett táblázatból tájékozódhatunk, de a legnépszerűbb termékek árai az alábbiak szerint alakulnak:
- Multifilter Class Blue 1120 forint
- RGD 1130 forint,
- Marlboro 1280 forint
- EVE 1310
- Philip Morris 1180 forint.
Több mint 10 ezret buknak a dohányosok
Ha az átlagos 30 forintos dobozonkénti emelkedést vesszük alapul, akkor könnyen kiszámolható, hogy egy olyan dohányos aki naponta egy doboz cigarettát szív el, az havonta 900 forinttal, éves szinten pedig 10 800 forinttal fog több pénzt hagyni a dohányboltokban, mint eddig. De mivel további emelések várhatók, ez a szám tovább emelkedhet. Az ármódosítások alkalmával néhány forinttal a gyártók is megemelik a cigaretta nagykereskedelmi árakat.
- olvasható az Adóügyekért Felelős Államtitkárság tájékoztatásában.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az uniós országoknak kivétel nélkül meg kell felelniük annak a 2011-es tanácsi rendeletnek, mely szerint a jövedéki adó mértékének el kell érnie a cigaretta súlyozott átlagárának minimum a 60 százalékát, de legalább 90 eurót. A megfelelés érdekében néhány ország, köztük Magyarország is halasztást kapott, de több idő már nincs, emelni kell.
Kiderült, hol a legdrágább a cigaretta
A legfrissebb, 2018 augusztusi statisztikák szerint Ausztráliában és Új-Zélandon a legdrágább, míg Ukrajnában és Kazahsztánban a legolcsóbb a cigaretta - derült ki a Numbeo 91 országot vizsgáló adatsorából. Magyarország a teljes lista 38. helyén áll, nálunk átszámolva 1 195 forintba kerül egy doboz cigi.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








