Egy hazai kisvállalkozó keserű Facebook-posztban írta le, hogyan szorítja sarokba a globális import és a hazai piaci viszonyok.
"Békében szeretnénk dolgozni" - feliratú táblán fejezte ki véleményét az üzletláncokat érintő intézkedésekről Erwin Schmuck, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója.
Meglehetősen keserű hangulatban tartott sajtótájékoztatót kedden az egyik legnagyobb magyar áruházlánc (és 13 700 dolgozójával az ötödik legnagyobb munkáltató), a SPAR menedzsmentje. Az áruházlánc vezetősége a bevezetett/bevezetés előtt álló, az üzletláncokat sújtó intézkedéseket kifogásolta.Az áruházlánc legfontosabb megállapításai:
- a SPAR úgy látja, az intézkedések hatására át kell gondolniuk startégiájukat;
- vissza kell fogniuk/ el kell halasztaniuk a fejlesztéseket: az idei évben az új üzletek nyitásával 700-800 fővel nőtt a dolgozók létszáma, ez jövőre biztosan elmarad;
- akár áremelések is elképzelhetőek: áremelkedési versenyt nem fognak elindítani, de igazodni fognak a piachoz;
- nem szeretnének vasárnapi boltbezárást: megkérdeztek a témában 400 üzletvezetőt: kollégáik 80 százaléka azt válaszolta, nem szeretnék, ha vasárnap bezárnák a boltokat - egyszerűen azért, mert a vásárlók igénylik a vasárnapi vásárlást;
- hiányolják a szakmai egyeztetést: úgy látják, a kiskereskedelem nem csak egy szektor, hanem egy olyan szektor, amely a teljes gazdaságra nagy hatással van. Azok a változások, amik őket érintik, visszahatnak a partnerekre (például beszállítókra) is;
- egészen biztosan nem fognak kivonulni, de meg kell vizsgálniuk, hol tudják csökkenteni kiadásaikat, pótolni a kieső bevételeket;
- komoly áfabevételek eshetnek ki: a nagy adóemelés áremelést jelent, és a feketepiac felé tereli a fogyasztást;
a SPAR 2013-ban a vesztesége ellenére különböző adónemekben 26 milliárd forint adót fizetett be az állami kasszába. Az élelmiszerlánc felügyeleti díj eddig 325 millió forint kiadást jelentett a cégnek, ami jövőre esetükben harmincszorosára, 9 milliárd forintra emelkedik - ez pedig nehezen lesz kigazdálkodható.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








