2018. december 15. szombat Valér

Ezekkel a tévékkel könnyen ráfázhatsz: indul a roham a magyar boltokban


A televízió bár hússzú ideje slágerajándéknak számít karácsonykor, az utóbbi években többszörösére ugrott a készülékek után a kereslet. Ez pedig a szakemberek szerint idén sem lesz másként, sőt az igzán nagy roham már november végén el fog kezdődni a legkapósabb darabokért. Ezért bár még majd három hónap választ el bennünket a karácsonytól, megmutatjuk, mire érdemes figyelni tévé vásárláskor, valamint hogy melyek most a legnépszerűbb darabok az áruházakban.

Bár a különböző kutatásokban megkérdezettek elsöprő része mindig azt mondja, hogy az ajándék értéke nem fontos karácsonykor, mégis az látszik, hogy a magyarok évről-évre több pénzt költenek a faalávalóért. 2017-ben például 52 ezer forint volt az átlag. A megkérdezettek nagy többsége ráadásul azt is elismeri, hogy nagy figyelmet fordít a megfelelő ajándék kiválasztására, amit az elmúlt évek felméréseiből kiindulva nem lehet elég korán elkezdeni.

Ha például az évek óta slágerajándéknak számító elektronikai cikkek piacáról szeretnénk idén valami nagyobb volumenűt beszerezni, akkor a tévével bizony nem lőhetünk mellé. Már csak azért sem, mert a legnagyobb magyarországi elektronikai cégek beszámolói szerint, elképesztő mekkora mértékben ugrott meg a televízió értékesítés 2017 év végén 2016-hoz képest.

Az elmúlt évben a karácsonyi időszakban négyszer annyi televíziót értékesített a Media Markt, mint 2016 azonos időszakában. Átlagosan 220-260 ezer forint értékben vettek televíziót tavaly karácsonyra, ezek 4K UHD felbontású okostelevíziók voltak

- válaszolta megkeresésünkre a vállalat, akik hozzátették azt is, véleményük szerint várhatóan az idén megrendezett foci vébé nem lesz negatív hatással az év végi televízió eladásokra.

Az okostelefonok mellett várhatóan idén karácsonykor is slágertermék lesz a tévé

- közölte a Pénzcentrummal az Extreme Digital is, akik hozzátették, hogy a karácsonyi szezonba bizony már a november végi nagy akciók is beleszámítanak, hiszen sokan ilyenkor veszik meg az ajándéknak valót. Arra a kérdésünkre, hogy mely televíziók számítottak a legkapósabbnak 2017-ben, a cég elmondta, hogy

tavaly legtöbben 43 colos méretű, UHD felbontású okostévét vásároltak 140 ezer forintos áron. A top 5 termék között már tavaly is kizárólag ultra-HD készülékek szerepeltek, 49, 50 és 55 colos méretben, jellemzően 170-200 ezer forintos értékben, de egy több mint félmilliós modell is megtalálható volt közöttük.

A korábbi évek eladásaiból kiindulva a Media Markt is hasonló tendenciákat prognosztizál az idei évre:

egyértelműen a nagyméretű TV-ket keresik a vásárlók. Míg 1-2 éve a 32- 40 inch-es készülékek voltak a legkeresettebbek, mára ez 65-70 inchre nőtt (kb. 163 cm képátló).  De volt olyan vásárlónk is, aki 88 inches, azaz több mint 2 méteres képátlójú televíziót vitt haza a nyári világbajnokság idején. Képminőség tekintetében szintén továbbra is a nagyfelbontású 4K UHD tévék a népszerűek.

A tévé már nem elég

Ahogy a televíziók megfizethető áron vállnak egyre nagyobbakká, a vásárlói igények úgy terjednek egyre inkább ki a tévékhez köthető különböző perifériák után. 

A vásárlói igények alapján továbbá azt is látjuk, hogy már nem elég, hogy egy televízió okosfunkciókkal rendelkezik. Mára már elvárás az is, hogy a készülék képes legyen közvetlenül elérni a különböző online video és zenei szolgáltatók tartalmait pl.: Netflix, HBOGO, Spotify, Twitch, illetve a mobileszközöket (pl. okostelefon, tablet) egyszerűen lehessen csatlakoztatni a készülékhez, hogy a rajtuk lévő tartalmakat a televízió nagyképernyőjén tudják megjeleníteni. Emellett tendencia is, hogy vásárlóink a televízió mellé hangprojektort vagy házimozit is választanak, hogy tovább növeljék a mozi élményét otthonukban

- tájékoztatta lapunkat a Media Markt.

Jó, de mennyi az annyi

Az Extreme Digital várakozásai szerint 

az árak csökkenése nyomán a legnépszerűbb készülék ára már nem a 140 ezer forintot, hanem a 130 ezer forintot fogja közelíteni. A tavaly 180 ezer forintba kerülő középkategóriás típusok ára 150-160 ezer forint körülire mérséklődik, de a jelenlegi trendek alapján úgy látjuk, hogy továbbra is lesz a top 5-ben egy félmilliós csúcsmodell is.

Ahogy pedig azt korábban írtuk a Media Marktnál 2017-ben 220-260 ezer forint volt a tévékre szánt átlag, és hogyha bejön a vállalat előrejelzése, akkor ez idén sem fog csökkeni.

A határ igazából a csillagos ég

Ahogy azt látjuk nagyméretű tévét már egészen megfizethető áron is vásárolhatunk, ha viszont a legújabb technológiai fejlesztéseket (mondjuk egy qled tv) is a szobánkban akarjuk tudni, és netalántán még egyéb kiegészítőket is vásárolnánk az újdonsült tévénk mellé, akkor bizony mélyen a zsebünkbe kell nyúlni. Éppen ezért nem meglepő, hogy az év végi forgalom növekedésével arányosan általában a kihelyezett hitelek mennyisége is megnő. Tehát, ha valaki azon gondolkozik, hogy az egész családnak szánt idei karácsonyi tévét hitelből finanszírozná, az elsődlegesen a 0 százalékos THM ajánlatok között mélyedjen majd el. 

Ezeket a kereskedők általában időszakosan a termékskála egyes darabjaira biztosítják, így ha szerencsénk van, és olyan darabot választottunk, ami elérhető ezzel a finanszírozási formával, akkor nyert ügyünk van. Ha viszont nincs az általunk választott készülékre 0 százalékos hitel vagy ha van is, de a konstrukciója nem megfelelőek számunkra, vagy a leendő tévén kívül más ajándékokat is finanszíroznánk a felvett pénzből, akkor érdemes alaposan átnézni a bankok személyi kölcsön ajánlatát, amiben nagy segítség nyújt a Pénzcentrum Kalkulátora.

Egy-egy jól megválasztott finanszírozási formával ugyanis súlyos tízezreket spórolhatunk a futamidő teljes hossza alatt.  Mostani példaszámításunkban 490 ezer forintos hitelösszeget, és 36 hónapos futamidőt adtunk meg. A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót a CIB Bank nyújtja havi 16 075 forintos törlesztővel; de nem sokkal marad el ettől a K&H Bank ajánlata sem, amely esetében 16 273 forintos havi törlesztővel kalkulálhatunk. Emellett érdemes még megemlíteni a Cetelem, a Raiffeisen Bank, az ERSTE Bank, valamint a Budapest Bank gyorskölcsönét is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát.

Nem minden arany, ami fénylik

Az elsődleges választási alap a televízió vásárlásnál, hogy az ember pénztárcája mit bír el. De azért emellett is érdemes szem előtt tartani néhány fontos dolgot

- hívta fel korábban a figyelmet a Pénzcentrumnak Vámosi Zoltán, az Óbudai Egyetem Intézeti mérnöke, aki maga is évtizedek óta foglalkozik tévék, és mindenféle más elektronikai kütyük szerelésével.

Felbontás

A szakember szerint bár a felbontások egyre nagyobbak lesznek, és azok hangzatos neveket is kapnak, a vásárlóknak nem szabad elfelejteniük, hogy a műsor előállítás a kábeltévé szolgáltatóknál egyáltalán nem követi le ezt a trendet, legalábbis egyelőre. Tehát például ma, egy ultra hd készüléken szinte kizárólag az interneten lelhetünk tartalomra, valamilyen letöltés vagy a youtube különböző csatornáin keresztül.

Kontraszt

A képernyő felbontás kérdése után érdemes foglalkozni a kontraszt arányokkal. A kontraszt lényegében egy arányszám a legsötétebb és a legvilágosabb fényerő között. Ezeket is általában rendkívül hangzatosan hirdetik meg a gyártók, és óriási arányszámokat mondanak be. Vámosi Zoltán szerint azonban nem szabad elfelejteni, hogy a ma legsikeresebb technológia, az LCD és LCD LED készülékek mind háttér megvilágításosak, ami azt jelenti, hogy ebből a világításból valamennyi mindig át fog szűrődni a feketébe vagy más színekbe, ami rontja az élményt, és megakadályozza a színek megfelelő telítettségét.

Ezért ha a technológiai oldalt nézzük, akkor az OLED lenne az az irány manapság, ami kiváló színhűséget és kontraszt arányt tudna hozni, ám ezek a készülékek inkább vannak egy millió forint fölött, mint alatt. 

Okos mánia

Ahogy azt az üzletek is elmondták ma leginkább a smart, azaz okostévéké a legnagyobb piaci részesedése. Nehéz is lenne mondjuk, hogy másképp legyen, mivel a boltokban kapható legtöbb tévébe belepakolják ezt a funkciót, tehát mára már ott tartunk, hogy nehezebb nem okos tévét vásárolni, mint okosat. Ezzel azonban csak az a bibi, hogy

Statisztikai alapon tudom mondani, hogy a smart funkciók nem számítanak jó befektetésnek egy tévé esetében. Sokan hajlamosak elfelejteni, hogy a tévék gyakorlatilag Linux alapú számítógépek, amiknek processzoruk, memóriájuk van. Az első probléma az, hogy a gyártó sok esetben csak két évig frissíti ezeken a készülékeken a szoftvereket, amik ezután ennek hiányában meghalnak

- hívta fel mindenki figyelmét Vámosi Zoltán, aki hozzátette azt is, hogy az okos tévék szörföléskor ugyanúgy egy internetes böngészőt futtatnak, mint egy asztali számítógép. Ami azt jelenti, hogy ha elindítunk egy videót, akkor a program ideiglenes fájlokat, úgynevezett temp fájlokat ír a memóriába, amiket azután vagy elfelejt onnan kitörölni, vagy ha törli is, az is memóriaírásnak számít, tehát hosszútávon meglehetősen leharcolhatja a gépet, és el is ronthatja azt. Ezért a szakértő inkább azt javasolja, hogy egy laptopot kössünk a tévénkhez, egy hdmi kábel segítségével. Szerinte ez sokkal jobb megoldás.

A lényeg

Az eddig felsoroltakon túl Vámosi Zoltán szerint érdemes arra is figyelni, hogy egy adott készülék mennyire vékony. Amelyik ugyanis vékonyabb, az tartósabb. Méghozzá azért, mert ezekben a készülékekben nagy eséllyel élvilágítás van, azaz az 1-2 wattos izzók nem a képernyő mögé, hanem az élekbe kerülnek, így a gyártók helyvesztés nélkül megtudják oldani ezeknek a hűtését. Ezért, aki vékonyat vesz, az nagyobb eséllyel találhat élvilágításos készüléket, ami nem melegszik annyira. Tehát később is krepál be.

A készülék élettartamában csúnyán bezavarhat az is, ha a készüléket a falra helyezik. Ilyenkor ugyanis a konzol - ami a falra felrakáshoz szolgál - a kijelző hátán ponthegesztett fémekre van felcsavarozva. Tehát a tv a saját súlyánál fogva helyez feszültséget önmagára. Emiatt a készülék könnyebben lehet pixelhibás, kijelzőjén könnyebben jelenhetnek meg csíkok.

Ugyancsak hasznos tanács, hogy a tévé nyílt helyen legyen a házban, lakásban, azaz semmilyen esetre se legyen betéve olyan tároló helyre, ami fölülről is betakarja azt. A hő ugyanis mindennek az ellensége, azért különösen fontos, hogy a tévéből kiszabaduló hő mindenfelé el tudjunk áramolni, és ne maradjon a tv körül.

Nem számít városi legendák a készenléti állapotba lévő készülékek lekapcsolása sem. Szakmai vélekedés szerint ugyanis, hosszú távon ezzel is energiát takarítunk meg, úgy hogy még állapot megóvást is végzünk. Úgyhogy bátran le lehet kapcsolni a 220-ról tévének, ha huzamosabb ideig nem használjuk azt.

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk

Ezt sok szülő elrontja: pedig ilyen egyszerű sikeres felnőttet nevelni
Ma már a kompetencia sokkal fontosabb, mint a végzettség.


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS

  Ajánlatunk