A 2025-ös karácsonyi szezon egyik legerősebb mozgatórugója a közösségi média, különösen a TikTok.
Egy olyan új verzióját jelentetik meg a népszerű Monopoly játéknak, amely nem csak elfogadja a csalást, hanem egyenesen saját részévé teszi és jutalmazza azt.
- mondta a Jonathan Berkowitz, a Hasbro alelnöke. Az új kiadás 15 csaló kártyával is rendelkezni fog. Ezekből 5-öt a játék bármely pontján elhelyeznek a tábla közepén, a játékosok pedig bármikor megpróbálhatják teljesíteni őket.
Ha egy játékos sikeresen teljesít egy csaló feladatot, a játék jutalmazza őt. Ugyanakkor lebukás esetén szembe kell néznie a következményekkel. A kártya hátoldalán egy lista található speciális büntetésekről és jutalmakról.
A cél: tedd tönkre a másikat!
Dean Baker közgazdász, a Center for Economic and Policy Research társalapítója szerint a Monopoly mindig afféle "rablójáték" volt, aminek az a célja, hogy a győztes anyagilag tegye tönkre az ellenfeleit. Baker az egyik első olyan közgazdász volt, aki még a 2007-es összeomlást megelőzően figyelmeztetett az ingatlanpiaci lufira.
Baker szerint az új kiadásban azok a nagy bankok által elkövetett bűntettek tükröződnek vissza, melyekért később, a nagy válságot követően nem történt felelősségre vonás.
Mary Flanagan, a Dartmouth College professzora szerint lenyűgöző, hogy milyen pontosan tükrözik vissza a játékok magát a csalást, illetve azt, hogy
Az antikapitalizmustól a kapitalizmus szimbólumáig
A Monopoly eredeti ötletgazdája Elizabet Magie volt az 1900-as évek legelején. Az eredeti játékban két szabály szerepelt: egy monopolista-ellenes, amelynek célja a vagyongyűjtés volt, és a játék mindenkit jutalmazott is, amennyiben ez megtörtént.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A másik szabály monopolista volt, amelyben a cél a monopólium megteremtése és az ellenfelek tönkretétele volt. Ennek a kétféle megközelítésnek nevelő célzata volt: Elizabeth Magie így akarta bemutatni, hogy az első szabály morálisan magasabb rangú.
Ironikus módon Magie nem szerzett vagyont az ötletéből. Ötletét Charles Darrow vette át, akit a ma ismert Monopoly megteremtőjének tartanak. Darrow eladta a játékot a Parker Brothersnek, amely megcsinálta a szerencséjét a mára világszerte ismertté vált társasjátékkal.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







