Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Decemberben már hetedik hónapja emelkedtek folyamatosan a világpiaci élelmiszerárak az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) számításai szerint.
A decemberi árindex 107,5 pont lett, 2,2 százalékkal magasabb a novemberinél - a FAO honlapjára csütörtökön felkerült adatok szerint. Az árindex tavalyi átlaga 97,9 pont, három éve legmagasabb volt, 3,1 százalékkal meghaladva a 2019. évit, de több mint 25 százalékkal alacsonyabb a 2011. évi történelmi csúcsnál.
A FAO élelmiszerár-indexe kereskedelemmel súlyozott mutató, amely az öt legfontosabb élelmiszer-alapanyag - növényi olajok, szemestermények, húsfélék, tejtermékek és cukor - nemzetközi piaci árát veszi figyelembe. Decemberben a szemestermények árindexe havi szinten 1,1 százalékkal nőtt, az árindex tavalyi átlaga 6,6 százalékkal haladta meg a 2019. évit.
A múlt hónapban a növényi olajok árindexe emelkedett a legjelentősebben, 4,7 százalékkal, és ezzel 2012 decembere óta legmagasabb szintre került. A tavalyi átlag jelentősen, 19,1 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A tejtermékek decemberi árindexe 3,2 százalékkal nőtt, a hetedik egymást követő hónapban emelkedett. Ennek ellenére a tavalyi átlagár-index 1 százalékkal csökkent a megelőző évvel összevetve.
A húsfélék decemberi árindexe 1,7 százalékkal nőtt novemberhez képest, a tavalyi átlagár 4,5 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. A cukor árindexe novemberhez viszonyítva 0,6 százalékkal csökkent, az árindex tavalyi átlaga 1,1 százalékkal meghaladta a 2019. évit.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








