Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
Egy friss kutatás szerint a magyar szülők többsége gyereknapon már nem pusztán tárgyi ajándékot keres, hanem közösen átélhető élményekkel szeretné meglepni gyermekét. A REGIO JÁTÉK megbízásából készült felmérésből kiderült, hogy tízből kilenc család ünnepli a gyereknapot, az ajándékozás középpontjába az együtt töltött idő, a könyvek és a fejlesztő játékok kerülnek.
A gyereknap jelentős esemény a magyar családok életében: egy 1600 fő részvételével készített felmérés alapján tízből kilencen ünneplik a kicsiket május utolsó vasárnapján. A válaszadók kétharmada emlékszik úgy, hogy már saját gyerekkorában is hagyomány volt az ünneplés, egyharmada pedig gyermeke születése óta figyel erre tudatosan.
Élményekkel és ajándékokkal ünnepelnek a családok
A felmérésből kiderült, hogy a szülők harmada kizárólag közös programmal – például családi kirándulással, állatkert, kalandpark vagy játszóház-látogatással – ajándékozza meg gyermekét. Sokan választanak kifejezetten olyan rendezvényeket, ahol ugrálóvár, trambulin, arcfestés és kreatív foglalkozások, koncertek is várják a kicsiket. A családok többsége (57%) azonban az élményeket szívesen kombinálja tárgyi ajándékokkal is: a gyerekek kétharmada könyvet, foglalkoztatófüzetet és játékot is kap gyereknapra.
Tudatos játékválasztás gyereknapra
A REGIO JÁTÉK értékesítési adatai szerint a 3-8 éves korosztály kapja a legtöbb játékot ilyenkor, de a választott ajándékok jelentős része nem pusztán szórakoztató, hanem fejlesztő jellegű is. A kisebbek körében továbbra is népszerűek a buborékfújók és a társasjátékok, míg a nagyobbaknál a szabadtéri játékok, a LEGO és a kreatív készletek dominálnak. Az ajándékokra a szülők 20 százaléka 5 ezer forint alatti összeget, 50 százaléka 5-10 ezer forintot, míg a fennmaradó 30 százalék ennél is többet költ gyermekenként. A játékkereskedőnél a gyereknapot megelőző héten keresik a legtöbb, kifejezetten gyereknapra szánt játékot, ebben az időszakban az átlagos kosárérték online 13 000 Ft, áruházi vásárlás esetében pedig 10 000 Ft.
„A gyereknapi eladások azt mutatják, hogy a szülők tudatosan keresik azokat a játékokat, amelyek nem merülnek ki a pillanatnyi örömben. Egyre gyakoribb az a szemlélet, hogy az ajándék ne csak aznap legyen érdekes, hanem hosszabb távon is értéket képviseljen. A játék öröme pedig sokszor túlmutat magán a tárgyon; valódi élményeket és közös pillanatokat teremt” – emelte ki Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető-helyettese.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A felmérés pozitív képet fest a gyereknapról mint közös családi eseményről, hiszen a nagyszülők is aktívan részt vesznek az ünneplésben, így összességében elmondható, hogy a jeles nap népszerű és fontos családi ünnep maradt, ami az ajándékozáson túlmutatva kiváló alkalmat teremt a generációk közötti kapcsolódásra és a valódi figyelemre.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








