A HungaroControl és a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság közösen hívja fel a fogyasztók figyelmét a felelős vásárlás és használat fontosságára.
Itt a bejelentés: összehangolt fogyasztóvédelmi ellenőrzés indul, az online játékok a célkeresztben
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) kiemelt figyelmet fordít a fiatal fogyasztókat érintő kihívásokra, különös tekintettel a digitális környezetben felmerülő fogyasztóvédelmi kérdésekre. Ennek jegyében az NKFH 2025 tavaszán részt vesz a Nemzetközi Fogyasztóvédelmi Jogérvényesítési Hálózat (International Consumer Protection and Enforcement Network; ICPEN) által koordinált, a mobil és online játékok összehangolt ellenőrzését célzó nemzetközi akcióban („sweep") - olvasható a hatóság közleményében.
A nemzetközi kampány célja, hogy a részt vevő hatóságok átfogó képet kapjanak a mobil- és online játékok piacán jelen lévő, fogyasztóvédelmi szempontból aggályos gyakorlatokról, és hatékonyabbá tegyék saját vizsgálataikat. A fiatalok védelme érdekében az NKFH a Nemzetgazdasági Minisztériummal (NGM) egyeztetve már megkezdte a felkészülést az összehangolt sweep-re.
A videójáték-ipar napjaink egyik legdinamikusabban növekvő szektora, amelynek globális piaca meghaladja a 217 milliárd amerikai dollárt. A gyors növekedéssel párhuzamosan számos olyan üzleti gyakorlat alakult ki, amely potenciálisan sértheti a fogyasztók, különösen a kiskorúak érdekeit.
A sweep során az alábbi területeket ellenőrzik:
- Lootbox-ok: a véletlenszerű jutalmakat kínáló fizetési rendszerek átláthatóságát,
- Virtuális fizetőeszközök: a játékokon belüli vásárlások feltételeit,
- Sötét mintázatok: az eladások ösztönzését szolgáló manipulációs technikákat,
- Pay-to-win modell: az előnyök vásárlásának hatását a játékélményre,
- Kiskorúakat célzó gyakorlatok: a gyermekek számára félrevezető reklámokat és mechanizmusokat,
- Influenszerek szerepe: a játékokat népszerűsítő tartalomkészítők felelősségét.
Az NKFH – hasonlóan az eljárásban részt vevő társhatóságokhoz, így többek között a Gazdasági Versenyhivatalhoz – elkötelezett amellett, hogy a fiatalokat védje a digitális térben felmerülő visszaélésekkel szemben, és aktívan részt vegyen a nemzetközi összefogásban egy biztonságosabb online környezet megteremtése érdekében.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








