A foodora decemberben Cegléden is elindította kiszállítási szolgáltatását, ezzel 2025-ben már 21 új városban vált elérhetővé a platform.
Micsoda hetek a Lidl polcain: magyar termékeket villantott a diszkont Dániában, ennyibe kerülnek
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb figyelmet kaphatnak a külföldi árak – különösen, ha magyar termékekről van szó. Egy magyar TikToker ezúttal egy dániai Lidlben készített videót, ahol éppen balkán hetek voltak, így számos magyar élelmiszer is felbukkant a polcokon. De vajon mennyibe kerülnek a hazai márkák egy északi országban? Meglepő különbségek mutatkoznak – mutatjuk a részleteket.
Az elmúlt hónapokban a magyar vásárlók egyre nagyobb figyelemmel követik az élelmiszerárakat, hiszen a drágulás újra felgyorsult. A legfrissebb inflációs adatok szerint februárban ismét emelkedtek az árak, különösen az alapélelmiszerek drágultak jelentősen. A hazai árak ismeretében nem csoda, hogy egyre többen kíváncsiak arra, mennyibe kerülnek a magyar termékek külföldön.
Egy TikToker, bojtoslili nemrég egy dániai Lidlben járt, ahol épp balkán hetek voltak, így számos közép-kelet-európai termék mellett magyar élelmiszerek is helyet kaptak a polcokon. Az árakat forintra átszámolva pedig érdekes összehasonlításokat lehet tenni.
@bojtoslili ♬ original sound - Lili
Íme néhány magyar élelmiszer ára Dániában:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- 150 gramm Gallicoop felvágott – 538 forint
- 500 gramm Gallicoop párizsi – 646 forint
- 200 gramm szotyi (sajátmárkás by Mogyi) – 538 forint
- 1 kg fagyasztott szilvásgombóc (sajátmárkás) – 1345 forint
- 400 ml konzerv gulyás (sajátmárkás) – 807 forint
- 1 kg ételízesítő delikát (sajátmárkás) – 1076 forint
- 160 g paprika paszta (sajátmárkás) – 646 forint
- 410 g csalamádé (sajátmárkás) – 807 forint
- 600 g fagyasztott töltött káposzta (sajátmárkás) – 1345 forint
- 1 kg fagyasztott fasírozott (sajátmárkás) – 3712 forint
A dániai árak alapján érdekes összehasonlítást lehet tenni a magyar és külföldi árak között. Bár egyes termékek árban közeliek az itthonihoz, esetleg alatta is lehetnek, mások magasabbnak tűnnek. Az árkülönbségeket természetesen számos tényező befolyásolja: a helyi adózás, a bérszintek, a szállítási költségek és a kereslet-kínálati viszonyok egyaránt meghatározóak.
Mindenesetre a videó érdekes betekintést nyújt abba, hogyan jelennek meg a magyar termékek egy északi ország Lidl-polcain – és mennyibe kerülnek egy másik piacon.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








