A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Micsoda hetek a Lidl polcain: magyar termékeket villantott a diszkont Dániában, ennyibe kerülnek
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb figyelmet kaphatnak a külföldi árak – különösen, ha magyar termékekről van szó. Egy magyar TikToker ezúttal egy dániai Lidlben készített videót, ahol éppen balkán hetek voltak, így számos magyar élelmiszer is felbukkant a polcokon. De vajon mennyibe kerülnek a hazai márkák egy északi országban? Meglepő különbségek mutatkoznak – mutatjuk a részleteket.
Az elmúlt hónapokban a magyar vásárlók egyre nagyobb figyelemmel követik az élelmiszerárakat, hiszen a drágulás újra felgyorsult. A legfrissebb inflációs adatok szerint februárban ismét emelkedtek az árak, különösen az alapélelmiszerek drágultak jelentősen. A hazai árak ismeretében nem csoda, hogy egyre többen kíváncsiak arra, mennyibe kerülnek a magyar termékek külföldön.
Egy TikToker, bojtoslili nemrég egy dániai Lidlben járt, ahol épp balkán hetek voltak, így számos közép-kelet-európai termék mellett magyar élelmiszerek is helyet kaptak a polcokon. Az árakat forintra átszámolva pedig érdekes összehasonlításokat lehet tenni.
@bojtoslili ♬ original sound - Lili
Íme néhány magyar élelmiszer ára Dániában:
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- 150 gramm Gallicoop felvágott – 538 forint
- 500 gramm Gallicoop párizsi – 646 forint
- 200 gramm szotyi (sajátmárkás by Mogyi) – 538 forint
- 1 kg fagyasztott szilvásgombóc (sajátmárkás) – 1345 forint
- 400 ml konzerv gulyás (sajátmárkás) – 807 forint
- 1 kg ételízesítő delikát (sajátmárkás) – 1076 forint
- 160 g paprika paszta (sajátmárkás) – 646 forint
- 410 g csalamádé (sajátmárkás) – 807 forint
- 600 g fagyasztott töltött káposzta (sajátmárkás) – 1345 forint
- 1 kg fagyasztott fasírozott (sajátmárkás) – 3712 forint
A dániai árak alapján érdekes összehasonlítást lehet tenni a magyar és külföldi árak között. Bár egyes termékek árban közeliek az itthonihoz, esetleg alatta is lehetnek, mások magasabbnak tűnnek. Az árkülönbségeket természetesen számos tényező befolyásolja: a helyi adózás, a bérszintek, a szállítási költségek és a kereslet-kínálati viszonyok egyaránt meghatározóak.
Mindenesetre a videó érdekes betekintést nyújt abba, hogyan jelennek meg a magyar termékek egy északi ország Lidl-polcain – és mennyibe kerülnek egy másik piacon.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








