Ha nem is a tökéletes őrleményt keressük, akkor is fontos, hogy a kávédaráló megbízható, gyors és viszonylag csendes legyen.
Elhúzódó kiszállítási idő, az átvételi pontok utólagos módosítása, a kívánt szállítási opció hiánya, a csomag sérülése, elégtelen tájékoztatás a kézbesítés aktuális állapotáról – ezekkel a problémákkal szembesülnek a leggyakrabban a magyar internetes vásárlókat célzó új kutatásból. A rendelés előre megválasztott időablakban teljesülő átvétele lesz a következő időszak legfontosabb fejlesztési iránya az e-kereskedelem számára - erre utal, hogy a válaszadók háromnegyede már kifejezetten elvárja ennek a lehetőségnek a biztosítását az online áruházaktól.
Az okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO friss, országos, reprezentatív felmérése alapján azt is megtudhattuk, hogy komoly kihívásokkal szembesült tavaly a kiszállítások terén az e-kereskedelmi szektor, ezért azt mérték fel, milyen tapasztalatokat szereztek a fogyasztók az év jellemzően legforgalmasabb, utolsó két hónapjában, illetve milyen elvárásaik vannak idén a szolgáltatókkal szemben.
A szállítás során tapasztalt problémák közül a túlságosan hosszú kézbesítési idő szerepelt az első helyen, a válaszadók több mint negyede érezte úgy, hogy túl sokat kellett várnia az áru átvételére. A második leggyakrabban említett negatív tapasztalat a kívánt szállítási opció elérhetőségének hiánya volt: minden tizedik vásárló azt kifogásolta, hogy nem kérhette a csomag kézbesítését például csomagautomatába. Hasonló arányban szembesültek azzal, hogy az átvételi pontot a kézbesítés során, utólag módosították. A megkérdezettek mintegy 8 százaléka említette, hogy csomagja a szállítás során megsérült, illetve nem kapott megfelelő tájékoztatást a kézbesítés aktuális státuszáról. 7 százalékuk túl rövid határidőt kapott arra, hogy a csomagautomatánál átvegye rendelését.
Idén a szállítási időablakok iránti igény erősödésére érdemes számítani: már a fogyasztók háromnegyede szerint alapelvárás a kézbesítés konkrét időintervallumának kiválasztása. Hasonló arányban tartják fontosnak, hogy nyomon követhessék a csomag kézbesítésének aktuális státuszát. A női megrendelők esetén ez kiemelt jelentőséggel bír: erre utal, hogy több mint 80 százalékuk elvárja a valós idejű tájékoztatást, míg a férfiak esetén ez az arány valamivel alacsonyabb, mintegy 65 százalékos. A vásárlók közel négyötöde szeretné, hogy a megrendeléskor választhasson az olyan kézbesítési alternatívák közül is, mint például az átvételi pontok vagy a csomagautomaták. A legalapvetőbb elvárás továbbra is az ígért átvételi időpont betartása vásárlók döntő többsége, mintegy 86 százalék számára.
Ahogy az internetes vásárlás egyre szélesebb körben a mindennapjaink részévé válik, a fogyasztók egyre kevésbé hajlandóak túlságosan sokáig várni rendeléseik kiszállítására, ehelyett szeretnék maguk meghatározni a csomag átvételének időpontját. Ez nem is csoda, hiszen a többség nem tudja és nem is szeretné napirendjét a futárok érkezéséhez igazítani. Azok a webshopok, akik ennek megfelelően képesek lesznek a megrendelések időablakos kézbesítésével fejleszteni házhoz szállítási szolgáltatásaikat, jelentős előnyre tehetnek szert az elkövetkező években a piaci versenyben
– mondta el a felmérés eredményeit értékelve Préda Máté, a DODO magyarországi ügyvezetője.
A különböző kézbesítési megoldások népszerűségét vizsgálva kiderül, hogy továbbra is a házhoz szállítás szerepel az első helyen: a vásárlók közel kétharmada így vette át az online megvásárolt termékeket. Jelentős volt az érdeklődés emellett a csomagautomaták iránt, a válaszadók közel fele élt ezzel a lehetőséggel. Az átvételi pontokat ennél kevesebben vették igénybe, a megkérdezettek mindössze 30 százalékának rendeléseit kézbesítették ebben a formában.
A különböző szállítási megoldások megítélését vizsgálva kiderül, hogy a vásárlók a házhoz szállítással voltak a leginkább elégedettek: 70 százalékuk nyilatkozott kifejezetten pozitívan a megadott címre történő kézbesítés során szerzett tapasztalatairól. Budapesten minden bizonnyal több problémával találkoztak a házhoz szállítások során, mivel itt az országos átlagnál alacsonyabb volt az elégedettség. Ez arra utal, hogy a kiemelkedő vásárlói élmény szempontjából a hagyományos, hosszú és bizonytalan határidős kézbesítések már nem elegendők. Az átvételi pontokkal a válaszadók 68 százaléka volt megelégedve, a csomagautomaták működését pedig kétharmaduk találta kielégítőnek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ha a vásárlók maguk dönthetnének a kiszállítások fejlesztési irányairól, a többség egyértelműen az időablakos csomagátvételt tenné széles körben elérhetővé. A DODO egy tavaly ősszel készített felmérése alapján a válaszadók 85 százaléka szeretné maga megválasztani, hogy mikor, milyen idősávban veszi át rendeléseit.
A legfrissebb kutatás szerint emellett minden negyedik megkérdezett szeretne naprakész információkat kapni rendelése aktuális státuszáról. A megrendelők harmada emellett üdvözölné a csomagautomaták, negyede pedig az átvételi pontok számának növelését. Akár pluszköltségeket is vállalna a vásárlók közel negyede az olyan, prémium szolgáltatások igénybevételéért, mint például a termék átvétele egy konkrét, előre megválasztott időpontban.
A tavalyi év során felmerült kihívások kezelése érdekében természetesen az e-kereskedelem szereplői is számos fejlesztéssel készülnek. A legnagyobb hazai webáruház-ökoszisztémát üzemeltető Shoprenter saját kutatásából kiderül, hogy minden ötödik webshop a jelenleginél gyorsabb és rugalmasabb szállítási megoldásokat tervez biztosítani vásárlói számára. A vásárlói igényeknek megfelelően a megrendelések kézbesítéséért felelő logisztikai partner kiválasztása során az internetes üzletek döntő többsége, 93 százaléka számára is a szállítási idő a legfontosabb szempont.
A webshopok 18 százaléka váltott futárcéget az elmúlt évben, az esetek legnagyobb hányadában (41 százalék) a költségek csökkentése érdekében. Második helyen említették a szolgáltatás minőségével kapcsolatos problémákat, 16 százalékuk erre hivatkozva döntött úgy, hogy új partnert keres a rendelések kiszállításához. A vásárlói elégedettség fokozása érdekében a válaszadó online boltok közel egynegyede további logisztikai szolgáltató bevonását tervezi.
Műfenyő vagy igazi? Pont kerülhetett az ősi vita végére: tisztul a kép, minden ebbe az irányba mutat
A karácsonyi időszak közeledtével egyre többen foglalkoznak a karácsonyfa-választás kérdésével.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








