A legtöbben Szilveszter előtt, december 30-án utaznak el, az ünnepekre pedig december 18-án érkezik a legtöbb külföldön élő magyar.
Ez az édesség lehet a sláger 2024 decemberében: tucatszám vásárolják a magyarok, nem tudnak ráunni
A hagyomány és az innováció egyaránt jelen van a Mikulás-napi, illetve a karácsonyi édességek piacán. Míg az idősebb korosztály a nosztalgikus ízeket keresi, a fiatalok egyre nyitottabbak az újdonságok iránt. A tejcsokoládéból készült mikulásfigura népszerűsége továbbra is töretlen, a gyártók azonban idén is számos újdonsággal készültek az ünnepi szezonra.
A december 6-a előtti hetekben csaknem 8-9 millió csokimikulás talál gazdára hazánkban, míg az eladott édességes adventi kalendáriumok száma eléri a 350 ezret. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetsége által készített körkép szerint a hagyomány és az újdonságok keresése egyszerre jellemző az ünnepi időszakban is.
Az idősebb generáció a gyermekkora ízvilágát részesíti előnyben, így a nosztalgikus ízeket keresik a boltokban. Ezért például csokimikulásból továbbra is a tejcsokoládéból készült üreges változat a legkelendőbb az ünnepek előtti időszakban. Az innovatív édességek, amelyeket különleges ízkombinációk vagy modern technikák jellemeznek, elsősorban
a fiatalabb, kísérletezőbb kedvű generáció számára nyújtanak vonzó alternatívát.
A tapasztalatok ugyanakkor azt mutatják, hogy a vevők nagy része egyaránt nyitott a hagyományos és az új ízekre.
Az elmúlt években megjelent tendencia idén is folytatódik, így egyre több gyártó készít cukormentes vagy alacsony cukortartalmú édességeket, így a diabétesszel élők mellett
a valamilyen más okból diétát tartó fogyasztóknak sem kell lemondaniuk az édességekről.
A környezettudatosság is egyre jobban megjelenik az ágazatban, sok márka tér át környezetbarátabb csomagolásokra, mint például a biológiailag lebomló vagy komposztálható anyagokra.
A Magyar Édességgyártók Szövetségének kimutatása szerint Magyarországon közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással. Bár a fogyasztók csökkenő vásárlóereje és az infláció nem állította meg az édesipar fejlődését, a keresletet némiképp átrendezte
az édességpiacot. A fogyasztók pénztárcájukhoz mérten választanak a kínálatból,
a mennyiség helyett azonban sokan továbbra is a minőséget részesítik előnyben.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
-
Elindult az ország legnagyobb tartós élelmiszer gyűjtése, adománykártya vásárlásával is segíthetünk a rászorulóknak
Megkezdődött a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR közös adománygyűjtő akciója.
-
Nissan X-Trail: fektessen be okosan, vásároljon céges autót jobb áron! (x)
Közeleg az üzleti év vége, amikor a vállalkozásoknak számot kell adniuk az előző évi teljesítményükről. De mi a helyzet akkor, ha az elszámolás közben előbukkan némi elköltetlen szabad pénzügyi forrás? A Nissan a következőkben erre az esetre ad egy jó tippet!
-
Elege van a szemüvegből? Ezzel a csúcslézerrel éles látása lehet percek alatt, érintésmentesen (x)
Már a 80-as évek óta elérhető Magyarországon a lézeres szemműtét. A technológia folyamatosan fejlődik, az egyik legnépszerűbb eljárás az érintésmentes Sasszzem No-Touch.