A legtöbb kiskereskedelmi lánc december 24-én zárva tart, vagy legfeljebb délig fogad vásárlókat. Karácsony mindkét napján és újévkor jellemzően zárva lesznek az üzletek.
Több mint egy évig tartó tárgyalások után a Lidl és a Haribo megegyezett, így a népszerű édességek ismét elérhetők lesznek a diszkontlánc polcain, ami várhatóan javítja majd a Lidl édességkategóriájának piaci pozícióját - jelentette a Lebensmittel Zeitung.
A Lidl és a Haribo közötti egyéves vitát követően a német diszkontlánc ismét forgalmazhatja a népszerű édességgyártó termékeit. A konfliktus során a Lidl érezhetően hátrányba került az édességpiac egy szegmensében, mivel sajátmárkás termékei nem tudták pótolni a Haribo-édességek hiányát.
A Lebensmittel Zeitung, a német kereskedelmi magazin beszámolója szerint, a gyümölcsös gumicukrok és rágógumik piacának éllovasa, a Haribo tehát újra megnyitotta kapuit a Lidl felé. Így több mint egy év kihagyás után (mint ismert, 2023 áprilisában függeszték fel a beszállítást - amelyet beszerzési feltételekkel kapcsolatos nézeteltérések okoztak) mostanra sikerült megegyezniük.
A Lidl próbálkozott helyettesíteni a hiányzó Haribo termékeket Sweet Corner márkanevű saját termékpalettájával, de ezek az intézkedések nem hozták meg a várt eredményt. A piackutatások alapján kiderült, hogy míg az édességpiac általánosan növekedett, addig a Lidl ebben az időszakban jelentős lemaradást szenvedett el. Az adatok szerint
2024 februárjáig terjedő tizenkét hónapos időszakban az édességkategória forgalmának növekedése több mint két százalékponttal maradt el az ágazati átlagtól.
Ebben az időszakban a Haribo egyik fő versenytársa, a Katjes képes volt kihasználni ezt a helyzetet és növelni piaci részesedését. Ez világosan rámutat arra, hogy mennyire fontos szerepet tölthetnek be bizonyos márkák egy-egy kiskereskedelmi láncnál, annak ellenére is, hogy amúgy komoly térhódítás mutatkozik az ún sajátmárkás vagy kereskedelmi márrkás termékek piacán.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Sajátmárkás termékek vs. gyártói márkák?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








