Míg tíz évvel ezelőtt főként az Iszlám Államhoz köthető szervezett terrortámadásokról beszélhettünk, addig az utóbbi években ezeket felváltották a magányos elkövetők merényletei.
Újból fellángolt a sertéshúsokkal kapcsolatos vita, miután a Lidl boltjaiban olcsó német termékek jelentek meg. A termelők és a feldolgozók a cég korábbi ígéretét emlegetik és félnek az árak beszakadásától - írja a Portfolio.
A Lidl hadat üzent a magyar beszállítóknak: ezzel a felütéssel jelent meg egy írás a vg.hu-n. Az cikk abból az apropóból született, hogy a piacvezető kiskereskedelmi lánc hűtőiben a magyarnál lényegesen olcsóbb, német eredetű sertéshús jelent meg.
A szakma - a cikk szerint - attól tart, hogy az import letöri a hazai árakat és a termelők még rosszabb alkupozícióba kerülnek a kiskereskedelmi óriással szemben. A lépés kritikusai azt is felróják a Lidl-nek, hogy korábban - más láncokkal együtt - azt ígérték, hogy csak magyar beszállítók hústermékeit forgalmazzák.
Miközben a beszállítók álláspontja érthető, a Lidl, a Portfolio kérdéseire küldött válasza mellett is lehet érvelni. Azt írták, hogy
a diszkontlánc 2021 novemberi vállalása óta jelentős mértékben megváltozott a gazdasági helyzet. A háború kitörése, az infláció, valamint az energetikai árak drasztikus növekedése mind hatással voltak az élelmiszer-kiskereskedelmi piac működésére
Vagyis a két évvel ezelőtti ígéret akkor megállta a helyét, de jelenleg az infláció letörése lett az elsődleges fontosságú és ebben segít a magyarnál olcsóbb import sertéshús.
Hozzátették azt is, hogy a friss szárnyasok, a friss sertés és a friss marhahúsok döntő többsége továbbra is magyar partnereiktől érkezik és az együttműködés folytatódik.
Hogy lehet olcsóbb a német hús?
A lap által megkérdezett szakértő szerint a német sertésvágóhidak sokkal nagyobbak mint a magyarok, van olyan szereplő, amely egymaga nagyobb, mint az összes hazai vágóhíd együtt. Így az alacsonyabb ár a méretgazdaságosságból is fakad. Azt ugyanakkor ő sem zárta ki, hogy miközben a magyar beszállítóktól 8-11 napos szállításkori szavatossági időt várnak el, az import esetében lehet, hogy nem ennyire szigorúak a láncok.
A szavatossági idő a húsok esetében nagyon fontos, ha valaki a lejárathoz közeli terméket vásárol, akkor azt mindenképpen készítse el, máskülönben egészségügyi kockázatot vállal.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az sem példa nélküli, hogy olyan termékek kerülnek Magyarországra, amelyeket tőlünk nyugatabbra nem lehet már eladni - tette hozzá a szakértő.
A nagyon alacsony árak már csak azért is veszélyeztetik a magyar beszállítókat, mert jelenleg az élő sertés kilogrammra számított ára 750 forint körül van és mire eljut egy kiskereskedelmi lánc hűtőjébe, az állatot le kell vágni, fel kell dolgozni, a húst csomagolni és elszállítani.
A szakértő attól tart, hogy ha hónapokon át olcsó német hússal látják el a legnagyobb szereplőt, akkor a többi lánc is lépéskényszerbe került és keresnek olcsóbb húsforrásokat. Ha a magyar termelők nem adják olcsóbban, akkor mennek külföldre.
Egy elnyúló árháborúból pedig általában nagyon nem jönnek ki jól a beszállítók
- hangsúlyozta a forrás.
A darálthús minőségében ugyanakkor - véleménye szerint - nem lehetnek nagy eltérések. A zsírtartalom meghatározó és nagy ritkán előfordulhat, hogy a német sertések kapnak takarmányként élelmiszeripari mellékterméket, de ez ritka. A rosszabb minőségű darált sertéshúsnak jellemzően nagyobb a víztartalma, ez pedig akkor derül ki, amikor azt elkészítjük.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








